seg söndagsmorgon...

Solen skiner, det är ganska molnigt och blåser lite.
Gör inte så mycket
men jag hade gärna legat på balkongen i vindstilla
och läst lite bok i dag
men men...den dagen kanske kommer i morgon.
Är ju trots allt ledig i ett gäng dagar framöver.

Planen är att kila ut på en promenad.
Vet inte om det blir till Ullvi och hälsa på
men tror inte hundarna vill gå hem sen också
och då är vi lite låsta utan bil.
Orken brukar tryta hos de små när vi gått ut,
lekt med barnen, badat och sedan ska gå hem.
Dom orkar mycket men efter flera timmar
ser man på dem att lite vila behövs,
de har ju inte riktigt förstånd själva att varva ner
när det är människor runt omkring som är roliga.

Morgonen har varit lugnare än lugnast.
Sambon är och sätter gärdesgård
tillsammans med Micke upe vid bystugan
och tror de skulle bli klara i dag.
Inte så lång sträcka det rörde sig om
och de gjorde lite förarbete i går
så att det går snabbare i dag.
De är riktigt duktiga på det
så känner ni någon som behöver en ny gärdesgård
får ni hojta till=)

Mest nonsens jag skriver nu
men om jag får lite frisk luft kanske tankarna rensas
och lite vettig skrivt kommer ur mig!!
Blir att sätta ut näsan utanaför dörren
och se vad det bär av.
Trevlig söndag på Er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0