Repet runt min midja...

Jag sitter här med lockar i håret.
Sminkad och ensam.
Känslan gnager i mitt bröst och det gör hsikeligens ont.
Inget att göra åt just nu men jag tänker väldigt mycket
och det känns som att min vän/fiende "väggen" närmar sig med stora steg.
Försöker bromsa mig själv men det är svårt.
I af så rörde veckans samtal hos Märit i Falun upp en hel del känslor.
Sådana som jag inte visste fanns.
Jag fick nämligen göra ett test som var skrämmande att inse.
Tror jag har skrivit om det innan men jag fick ett rep
som jag skulle lägg på golvet i en cirkel.
Den cirkeln skulle symbolisera hur stor jag trodde att min midja var.
Och jag lade ut repet på golvet i den storlek som jag trodde var min midja.
Som reaktion från både Peter och Märit fick jag:
Herregud, är du verkligen säker på det där?
Vad ska jag svara liksom.
Det är så jag lagt ut repet och det är så jag känner/ser mig själv.

När jag svarat så markerade Märit på repet och tog sedan det runt min midja.
Jag hade lagt på mer än det dubbla.
I mina ögon är jag alltså dubbelt så stor mot min verkliga vikt.
Väldigt hemsk upptäckt.
Och jag insåg att det är illa.
Riktigt illa.
Och känslorna tynger mig.
Vad är det som gör att hjärnan inte förstår det verkligheten ser?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0