...samlar kraft...

Samlar kraft med mina ostkrokar.
Jag har nämligen planerat att baka
då våran frys är överfylld med massa bär från grannen som flyttade i söndags.
Vet bara en sak jag ska baka men jag tror att det blir muffins av någon form.
Så måste handla för det är tomt på mjöl och socker i skafferiet.
Och så måste det ju handlas mat.
Tror det får bli tacos i dag.
Eller kanske tacopaj när jag ändå har ugnen igång.
Hmm...ja varför inte...

Har tillbringat dagen på arbetet med att sätta upp nya stolpar
och har hittills enbart gjort halva hagen.
Så nu är det bara andra halvan kvar och sedan sätta upp tråden.
Kommer bli sjukt bra när det är klart
men som det låter blir det regn i morgon
och då får det vila precis som mina stackars axlar
som fått sig en rejäl bränna i dag.
Solen tar skapligt bra så lite färg kanske det blir innan sommaren är slut.

När arbetet var utfört så blev det en skön och ack så välbehövlig dusch hos Mickis
 innan vi begav oss till Tällberg och Klockargården.
Strosade i hantverksbutikerna och tog en fika.
Päronmer och Bingobulle. Fint som lunch det.

Blev efter det en tur till Rättvik
då jag ville besöka Furutorp och kolla på krok
som det dessvärre inte var så bra utbud på.
En riktig besvikelse men  problem är till för att lösas. 
Strosade runt på Rättviks gågata då det är Tisdagskul i dag,
Mickis gjorde ett fynd men själv så var det mest spaning.

En trevlig utflykt som slutade på NECO i Leksand för införskaffande av krokar
till min nyckeltavla som jag håller på att tillverka.
Gammalt loppisfynd som målas
och nu ska krokarna fast samt texten som jag ska skriva.
Men det får bli en dag när jag är stadig på handen.

Nej vet ni vad...nu går jag...
klockan tickar och det närmar sig Allsång på Skansen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0