Låååång helg...

Det har varit en lång helg som jag har överlevt tack vare Mr, kära mor och alla tokiga djuren.
En vän ville hjälpa till men har inte funnits inom landskapsgränsen
så det fanns ingen möjlighet till det
men jag är glad att min snälla mamma kom upp och fixade i lägenheten.
Har kommit en bra bit på väg och känner ett litet lugn nu som är välbehövligt.
Nu ska det bara ordnas någon som tar lägenheten.
Badrummet, sovrum samt kök är avklarat och det känns som ett stooort steg.
Alla garderober är tömda och jag har sorterat ut två säckar med kläder plus en del jeans. Känns helt okej och inte alls särskilt ångestfyllt. Tror jag gjort bara kloka val och förhoppningsvis är det inget jag kommer att sakna i framtiden.

Renoveringen i nya lyan pågår för fullt och i vardagsrummet sågas och spikas det för fullt.
Kommer bli tokbra och jag ser framemot att börja måla.
Redan i morgon ska jag dock börja spackla inne i sovrummet så att vi kan börja med målningen där också nu i veckan. Ska försöka jobba på så mycket som möjligt nu under veckan så att vi kan ha någon sånär ordning när Malin kommer och bor hos oss på midsommar. Ser jag verkligen framemot och ska bli så skoj att hon vill komma och umgås med oss på vår gata.

Har varit på ett planeringsmöte nu under kvällen och dammat av gamla kunskaper.
Riktigt roligt men jag ska sätta mig ner på egen hand och spåna vidare i morgon.
I lugn och ro.

Nu under kvällen kommer våra kära grannar tillbaka som har varit i väg på egna äventyr i helgen. Väldigt glad att sötisarna återvänder för det är alltid lika trevligt att träffa dem!!! Camilla har redan varit inne och sagt hej men Michaela tror jag sitter på tåget eller är precis hemkommen...
För min del blir det dock sängen nu för min kropp orkar inte mera.
Helt totalt slut och har ont precis överallt.

Dogsen har åkt med min kära mor till Hedemora
och kommer på onsdag att följa med till Norrland och mormor.
Jag är så avundsjuk men om jag har tur kan jag åka upp senare i sommar.
Det är i af vad jag hoppas på *håller tummarna*.
Är otroligt tomt men ska bo ute i Alvik till helgen
så dår får jag busa och mysa med dom dårarna...hihi...

Nu har jag sammanfattat lite lagom rörigt vad som hänt under helgen.
Men kort och gott kan man säga att allt rört flytt och städning.

Sov gott!
Kramar


Kommentarer
Postat av: Michaela

Vardagsrummet HAR iaf sågats rejält ;)



Vilken tur att det gått bra med all städning och packning, jag är din frånochmed imorgon. =)



Love love love

2010-06-21 @ 10:27:49
URL: http://Maiki.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0