Börjar kännas....

Börjar kännas som mitt hem nu,
Min nya adress här i Leksand.
Vem hade kunnat ana detta för några månader sedan.
Helt galet men alldeles underbart!

Vardagsrummet börjar närma sig ett snyggt skick och nu saknas det lite hyllor, nya gardiner och en ny soffa. Fotoramarna som ska upp på väggen ligger utplacerade på golvet men vet inte vilka foton som ska få pryda vår vägg. Många vänner som jag  vill ha där förutom famljen men det saknas några nya tillskott i mitt liv som inte finns utpräntad på bild ännu. Dags att fixa.
Precis som elen, adressändring och allt annat som måste donas...
just nu är det totalt blankt innanför pannbenet men tror att det ska bli bra i slutändan.

Har handlat en kaffebryggare i dag så nu kan ni komma på kaffe.
Inte snabbkaffe utan vanligt kaffe.
Känns sjukt vuxet då ingen av oss dricker av den svarta drycken 
men det är vuxet på ett bra sätt
för nu kan jag med glädje baka
och även kaffedrickare vågar komma hit nu...
Blev en tur till Clas i sjön för att inhandla denna
samt lite andra pinaler till lägenheten.
Hämtat en vackert mässingsfat från svärföräldrarna
som är otroligt fläckigt och ingrott
men jag har påbörjat putsandet
och tror att det i slutändan kommer göra sig fint här i vardagsrummet.
Precis på den plats jag sitter just nu.
I vårt myshörn.

Kommer bli bra det här.
Det är jag övertygad om...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0