Hatten av för pojkarna=)

Hoho...
Jag lever.
Men är trött som ett as då vi kom hem otroligt sent i natt.
Klockan var halv tre när jag kröp ner i sängen.
Inte det optimala men gårkvällen i Stockholm var helt suverän.

Chiefen var superduktig även då det var massor att kolla på.
Han blev knappt slagen i sitt lopp och kom på en mycket bra andra plats.
Det är ju trots allt bara andra starten
så man kan inte kräva hur mycket som helst. J
ag är så glad att han sköter sig så bra
 och det enda jag hoppas förbättras till nästa gång
är att han ska behålla fokus lite mera.
Men han är ju bar ai början av sin karriär så det kommer.
Kapacitet har han massor så det är inte något bekymmer.

Golden var också otroligt duktig,
dessvärre mötte han en häst som precis kommit från Finland.
Där har de inte så höga vinstsummor utan hästarna får mer rutin...
det vill säga att ingen anade att han var så bra
genom att enbart läsa programmet...
och i ryggen hade denna Nelle Pelle 12 starter
varav hälften var första placeringar
och den andra hälften var andra placeringar
så Jorma har fått tag på en riktigt bra häst
som slog vår med 3,5 längd ungefär.
Men återigen fick vi en andra placering som var mycket välförtjänt.
Resterande hästar i fältet var en bit bakom
så det var ingen strid om andra platsen direkt.

Båda pojkarna gick sina snabbaste tider i går vilket var skönt och se.
Inga felningar och bara ren trav under hela loppet.
Sådant gillas.

Pojkarna skötte sina jobb alldeles utmärkt och jag med.
Vi hade en riktigt bra dag och trots det pressade tidsschemat jag hade
så fick jag det att flyta enormt bra.
Fick stooora tack av chefen efteråt för att jag skött det så bra
med hästar, timing, planering och ordning.
Otroligt skönt och det var såååå himla roligt!!!

Hemresan gick mycket bra
men jag hade så grusiga linser att Peo körde själv hem.
Dock var det så lugnt på vägen att vi var väl i stort sett ensamma
från Enköping till Hedemora.
Där gjordes vårat obligatoriska stopp på Statoil för tankning
och inköp av glass.
Det var goa Sarah som arbetade
och jag önskar att jag såg lika fräsch ut som hon gjorde=)

Vi kom hem i välbehåll och urlastningen gick lugnt och sansat.
Och när jag och Grynet kom hem så han ja ginte ens duscha
innan jag däckade så det blir en sköööön dusch nu
med massor av varmvatten och Niveas underbara Happy time.
Gööööttttt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0