Påskdagen...

Dagen blev mycket trevlig trots allt.
Gick en skön promenix med hundarna
och sedan blev det faktiskt en glass nere vid vattnet tillsammans med goa Johan.
Hans son med vän var också på plats
och jag fick en riktig nostalgikick när vi började prata tuggummi
och sonen halar fram en liten vit och ljusrosa tub med tuggummi.
Sådant som jag alltid köpte på macken i Vinkelboa när jag var liten.
Det och gigantiska klubbor med tuggummi inuti var lördagsgodis.
Än i dag kan jag känna smaken av dem
och hur sliskigt söta det är men jag gillade det verkligen då.
Lördagsgodis i stora mängder på den tiden.

Glassen smakade i vilket fall som helst utmärkt och sällskapet var klockrent.
Solen sken och man blev bara på riktigt gott humör.
Tack för inbjudan!!!!

Efter det blev det loungen och kolla dagens match.
AIK- Leksand.
Och matchen kändes inombords.
Jag var så himlarns nervös vid 2-2.
 Dom kan ju för fan när det gäller!!!!
Sjukt glad att matchen slutade 2-3, bra kämpat!!!

Efter matchen införskaffades det lite mat
på en av de lokala butikerna(den butiken med snyggaste killen i personalen...hehe;-))
och sedan hem för lite kasslergratäng.
Mumma kan jag säga och i dag lyxade vi till det och hade även ltie morot i...allt för att höja nyttighetsfaktorn. Och sist men inte minst har vi kollat in andra delen i Twilight...New moon. Boken läste jag ut för några veckor sedan och filmen fångade det mesta av boken fast såklart lite komprimerat. Men ja, jag blev återigen kär i kärleken.
Filmen/Bocken är en fantastiskt vacker berättelse och vampyrer samt varulvar ses nu som något gott. Om man stöter på rätt klan/flock.
Men efter att ha sett denna delen så kan man inte tro annat
än att det finns underbara, omtänksamma vampyrer som inte går på människor.
Och att kärleken övervinner allt.
Whatsoever.
Gillar att inse det då mitt hopp sviktar lite mellan varven.
Tror det är dags för mig att kolla lite mer "love movies" så att jag finner hoppet igen.

Nu ska jag lägga mig och läsa.
Har ingen aning om vad morgondagen bjuder på.
Det visar sig men jag hoppas på solsken i af.

Sov gott sköningar...puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0