Arbetat klart för den här dagen....

Nu har vi hittat hem igen.
Tog ett antal timmar att få ordning på allt.
Tobias var så skön så han drog hem till grannens barn när han tyckte att Grynet blev för tråkig. Och det blev hon efter att hon fick en stöt på nosen av stängslet in till märren och fölungen. ett illtjut hörde jag bara och såg Grynet försvinna som en skottspole men kom lika snabbt och efter det lämnade hon inte min sida under resten av dagen. Och då tyckte Tobias att det lät mycket roligare hemma hos grannarna så han stack dit och lekte med barnen på gården. Han såg så glad ut när det var dags för mig att hämta hem honom. Nu ligger de här i soffan och bökar mina små tryffelsvin;-)

Mockat och kört en häst i dag medans
Peo tog häst nummer två när han kom hem.
Hade sådan tur att jag fick lite fika när jag var klar med allt
och mörkret lagt sig utanför. 
Har varit skönt att ha en dag i stallet helt på egen hand.
Jag känner sådan ro i kroppen när jag befinner mig där.
Och det gör att jag kommer att
komma tillbaka dit till morgonen med.
Blir ingen sen kväll i dag
för jag ska vara i stallet senast klockan åtta
så jag hinner med mina sysslor innan jag ska fika med tjejorna.

Nehepp...koka lite pasta eller nåt så man har ätit i dag med.
Inget nyttigt men ändock.
Får ju passa på för på måndag
så sker det mängder av förändringar i min vardag.
Både längtar och bävar för det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0