Bröst och prostatcancer...våra vanligaste sjukdomar...

Burr vad det är ruggigt ute nu.
Har kört Lurven men var dygnsur när jag kom tillbaka.
Hästarna fick stå inne i värmen och gotta sig i dag,
Peo var på väg hem så han får avgöra
om de ska ut en sväng i rusket eller inte.
Kanske medans han gör rent för kvällen.
De dör ju inte av lite vatten.

På tal om en kommentar jag fick i ett tidigare inlägg
om Bröstcancer så är det så att än så länge är det enbart pengar
 som skänks till Bröstcancerforskningen.
Men visst är det en poäng att man kan slå ihop Brsötcancer
med Livmoderhalscancer som är de vanligaste kvinnosjukdomarna.
Vore väldigt smart.
Ska försöka spåna lite på det där
och återkommer om jag blir någe smartare!!!

Prostatacandern har ju efter många om och men
fått sitt egna band(ljusblått),
vilket inte är en dag för sent.
För det är ju inte bara kvinnor som har cancer i närheten
utan även män.
Därför tycker jag att det är minst lika viktigt
 att stödja männen !!!! Glöm inte det!!

Så under oktober månad så pågår Rosa Bandet kampanjen...
stöd för Bröstcancer som är den vanligaste
formen av cancer som drabbar kvinnor.
Under maj månad så pågår Mustachkampen
för att samla in pengar till Forskningen kring Prostatcancer.

Lite rörigt inlägg men jag är lite stressad i huvudet
så orden vill inte falla på plats riktigt...
Sorry ´bout that;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0