Göran.

I dag har jag varit på samtal hos Göran.
Vi har pratat om mina tjocktankar.

Och vart de kommer i från.
Det började i Hedemora.
En viss kille vid namn D och hans vänner snackade skit om mig
och sa att jag var tjock.
Och att jag kunde ha en skylt som det stod
"Varning för bred last" på min rumpa.
Det gjorde så ont att höra.
Jag vägde då normalvikt.
Inte tjock någonstans.

Men den kommentaren har följt med mig sedan den yttrades.
Och den smärtar mig varje dag.
Den sitter fastnaglad inombords.

Jag kan inte kolla mig själv i spegeln utan att se en koloss.
Kan definitivt inte se mig själv bakifrån.
Jag kan inte resa mig upp på ett café eller en restaurang
av rädsla för vad som ska yttras om min kropp
och framförallt bakdelen av min kropp.

Jag plågas av detta större delen av dygnets timmar
och jag tror inte denna personen förstod då vad de orden sårade.
Förhoppningsvis är han lite äldre och klokare i dag.

Göran har försökt och prata med mig om mänskligt beteende
och att det kanske var så att denna D ville något mer med mig men
 av rädsla för att bli nobbad inför sina vänner
så valde han att vara taskig mot mig.
Jag vet inte om det tröstar mig så mycket
men kanske lättar känslorna lite
om man vet att han gjorde det av osäkerhet...

Återkommer mer om detta ämnet senare
men känner att jag inte vill analysera mera nu
utan måste krypa i säng...

Kommentarer
Postat av: Linda

Den där D verkar inte så smart tycker jag, låter vekligen som han är en väldigt omogen person.

Så får du inte glöma att du inte är tjock, det tror jag varje vettig människa kan se.

Kram Linda

2009-03-25 @ 17:44:40
URL: http://fargklickar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0