Vägrar sitta på trappen så du kan håna mig...sabla gräsklippare...

Puhhhh...
nu är det städat och fixat.
Både övre och undre våningen.
Shit vilken tid det tog...men visst har apckat större delen av mina prylar också så att det kommer gå fort på söndag när jag ska flytta hem till min lägenhet igen. Har saknat den. Och det tror jag är bra. Men det har varit otroligt skönt att bo här på landet. Jag vet ju numera att det är ett hus jag vill ha. Skulle helst av allt vilja hyra ett men jag har ju inte så jättebra ekonomi just nu men ge mig ett halvår så ska den må lite bättre hoppas jag på. Skulle vara en dröm att få bo i hus...och den drömmen hoppas jag blir sann. Tänk att få se Grynet traska omkring på gården och må bra, nosa lite här och nosa lite där...åhhh längtar...

Alla hundarna utom Grynet ligger bredvid mig/under mig.
Helt utslagna av värmen så jag väntar en stund till med promenaden.
Förstår att de tycker att de är varmt.
Svetten rinner av mig efter mitt arbetspass med dammsugaren och moppen.
Men nu är jag stolt och sitter faktiskt och njuter av en cola. Tyckte att jag förtjänade det och sedan är det faktiskt ok att dricka socker om man varvar med vatten. Och jag har snart haft i mig 2 liter vatten i dag. Duktig jag.

Sitter just nu inne.
Lite dåligt av mig men ute på gräsmattan så står gräsklipparen och hånler åt mig.
Jag är ledsen Pillan om någon klagar nu när du kommer hem att gräset har varit oklippt men jag är antingen för klen att få igång den eller så är jag helt dum i huvudet och fattar inte hur jag ska få igång den. Men de roliga va att den funka förra veckan utan problem...men få se om det kommer någon handy(stark) man ut i dag och kan starta den åt mig. För när gräset är klippt, ja då kan jag andas ut och bara njuta de två sista dagarna nu. Men mattan kommer vara fixad tills du kommer hem oroa dig inte men vill bara säga´t i fall någon skulle kommentera det så du inte tror att jag struntat i att göra´t....

Shit, klockan e för tusan halv fem snart.
OMG.
Vart har denna dagen tagit vägen?
Och nu då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0