Bra dag.

I dag har jag haft en bra dag.
Jobbade såklart på förmiddagen och var trött som en tok men allt gick bra.
Hästarna sprang på bra och för en gångs skull så var det uppehåll
och solen tittade fram och värmde uppe på berget, kan inte klaga.
När jag var färdig med jobbet så gick jag en promenad med Grynet.
Hon gjorde sina behov och sedan var det in och äta för bådas del.
 Vi slarvar ju båda två nämligen men det blev frukost/lunch kombinerat i dag.

När vi båda slarvat i oss maten så blev det soffläge.
Så sablans trött efter att jag kollat på film i går så att tårarna sprutade.
Såg ju den underbara filmen Ps.I love you.
Och den filmen kan man inte kolla på utan att fälla en massa tårar
och önska att man träffar the one som älskar en för den man är...
och min förhoppning är att den dagen inte ska dröja alltför länge....
Fast om de vill sig riktigt illa så kanske det blir
att den som väntar på något gott väntar alldeles för länge;-)
I allafall nu har jag gråtti klart för denna gången
och dagen har varit lugn och skön.

Dessvärre har jag inte pluggat då jag sov igen några förlorade timmar
men på onsdag tar jag nya tag och ska ha en lång dags plugggande.
Blir väl en sex timmar drygt då jag måste ta igen morgondagens
missade studier då det bär i väg till Eskilstuna på trav.
Och vi måste åka sjukt tidigt för att vara med i provbilsstarten
och sedan startar vi inte förräns i lopp nio
vilket betyder att vi kommer komma hem väldigt seeent
och jag misstänker att det blir en del körande för min del också
så att kusken får sin vila inför loppet.
Men det blir nog bra.
Grynet får följa med och snöra som hon älskar så mycket.
 Som tur är så blir det en kortdag i morgon bitti på jobbet
så att jag kan hem och vila lite innan och få i oss lite mat innan vi far.
Tack och lov har vi en lättlastad kuse i morgon
så det går inte åt en massa extra tid vid lastning osv.

Har haft lite egenvård på kvällen med fotbad och målning av naglar så nu känns fötterna som nya. Förstår bara inte att jag inte tar tag i det oftare att verkligen rå om sig själv så här. Är ju underbart skönt och själen mår bra.
Kanske lite onödigt och måla naglarna då man ska jobba i morgon men whatever....man lever bara en gång så då kan man väl få vara lite fin åtminstone;-)
Kom precis in från en skön promenad med gumman och nu är det lite te som står placerat bredvid mig som ska drickas upp. Hade ju sådan tur när jag var på Maxi med Maja och Henrik att jag fick två tesorter som jag velat ha ett tag med mig hem. Och just nu är det med smak av passionsfrukt som intas, mums!!
Drack det hos Mia när vi fixade och donade...blev fast direkt då smaken var sjukt god...kommer inte i håg namnet men värt att prova....står i texten på lösviktsboxarna att det är med smak av passionsfrukt och något mer...

Nehepp...sluttjatat för i dag...snart sängen.
Sov gott alla söta!!!
Kramar om


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0