Men cheat for the very same reason dog licks their balls- they can!!

Can a relationship bring you back to life?

Is cheating like the proverbial tree in the forest-
it doesn´t exist if there´s no one around to catch you?

Men cheat for the very same reason dog licks their balls- they can!!

Vad definierar otrohet?
Vad är det som säger att man blir lycklig
av att vara tillsammans med någon?
Måste man inte vara lycklig med sig själv
innan man kan bli det tillsammans med någon?

Jag har själv varit med om det...
jag trodde att jag var lycklig
men det visade sig sen att det var min tro om lycka.
I ett förhållande ska man respektera varandra
och dela glädje och sorg.
I mitt var det kontrollerandet som tog överhanden.
Och jag vet i dag att jag inte är ensam om att ha det så eller ha upplevt det.
Men vad är det som gör att vi tjejer accepterar det?
För innerst inne vill väl alla stå på egna ben
men man kanske inte vågar på grund av olika orsaker.
Och finns väl inget lättare än att lämpa över det på sin partner
och vissa accepterar den uppgiften med glädje
för att de får kontroll över sin respektive medans de övriga protesterar
vilket jag anser är det bästa.
För då tvingas man ta tag i sig själv.

Jag har upplevt båda situationerna.
Och i rättt ordning.
Tack och lov.

Jag tycker att om det finns någon
som känner att deras förhållande är kontrollerande så ta tag i det!!!
Tänk igenom det och överväg det rätta!!

Och till otrohetsbiten?
Är det 2000-talets nya nisch att alla kan vara otrogna?
Är det liksom okej så länge ingen kommer på en?
Jag tycker det är så tråkigt att man får höra om par
som separerar till höger och vänster på grund av
att de inte kunnat hålla sina fingrar i styr.
Och hur ska man kunna lita på någon
när man väl ska börja dejta och det eventuellt blir lite mera allvar?
Självklart är ju det en del av et hela...
men det känns som att med dagens oseriösa samhälle
så blir det liksom svårare och svårare...ingen vill ju bli krossad.
Fast att gå in i ett förhållande är ju detsamma som att ge sig ut på hal is...

Men vad krävs för att man ska ha varit otrogen?
Vart går gränsen?
Vad vill man ha för bevis som respektive till den som gör något?
Muntligt erkännande, bilder?
Detta kan jag grubbla på i oändlighet
men jag vet så mycket som så att det finns nog alldeles för många svar
för att jag ska komma på det under min livstid.
Så under tiden gör jag mitt bästa och hoppas på att människor
åter börjar uppskatta trohet i det verkliga livet
och inte som något de bara säger för att det ska låta bra.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0