Sjöjungfrun- Camilla Läckberg

Jag läste föregående vecka ut Camillas senaste bok
som heter Sjöjungfrun.

Detta är plockat från baksidan av boken:

En man har försvunnit spårlöst i Fjällbacka. Trots att Patrik Hedström och hans kollegor på Tanumshede polisstation har gjort allt för att finna honom, vet ingen om han är död eller levande. Efter några månader hittas han. Mördad, fastfrusen i isen. Fallet kompliceras när en av hans bekanta, författaren Christian Thydell, plötsligt börjar få anonyma hotbrev. Christian står inför sitt stora genombrott och på releasefesten för sin roman Sjöjungfrun får han ytterligare ett meddelande. Erica, som är bekant med Christian, anar att något plågar honom och övertygar Patrik att titta närmare på breven. Själv är hon höggravid med tvillingar, men kan ändå inte låta bli att engagera sig i fallet.

När sedan ytterligare en man mördas inser polisen att där måste finnas ett samband och spåren för dem tillbaka i tiden...


Bilder lånade från Camillas hemsida, klicka här för ett besök.

Jag har läst samtliga av Camillas böcker och jag är ju ett stort fan av kriminalare. Av någon anledning så grips jag alltid tag i hennes böcker och kan inte sluta läsa för att jag blir så nyfiken vad som kommer att hända härnäst. Fantasin som författaren har önskar jag att jag själv bar på...
Böckerna brukar alltid ha ett avslut så att man kan sätta punkt
men denna gången så har jag massor av frågetecken...
väntar med spänning på nästa bok....
Läs....det är det enda jag kan säga!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0