Där regnbågen slutar- Cecilia Ahern

En rolig bok som är otroligt lättsam att läsa.
Man får en mysig varm känsla i kroppen av att läsa den.
Tänd några ljus och kryp upp i soffan.

När jag börjar läsa den tycker jag att det känns lite rörigt men inser sedan att hela boken kommer att vara i brevform. Jag kan faktiskt inte lägga i från mig den riktigt utan läser ut den på två dagar. Jag fastnar liksom i berättelsen som utspelar sig i Rosies liv. Hur saker och ting aldrig blir som det är tänkt och att ödet kan spela en spratt.

"Rosie och Alex har alltid varit bästa vänner.Närmare bestämt sedan de var sju år gammal och började skicka lappar till varandra i klassrummet. De håller ihop i vått och torrt, och delar allt:hemligheter, födelsedagar, fyllor. Ända tills de skiljs åt. Ett år senare ska Alex komma hem till Irland för att gå med Rosie på hennes studentbal, men han missar flyget och ingenting blir någonsin som förut... Allt eftersom åren går lyckas Rosie och Alex hålla kontakten trots stora avstånd, nya relationer och ständiga missförstånd. De slutar dock aldrig undra om de någonsin kommer att bli de två:" Taget från baksidan på boken...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0