Gamla vänner.

Hihihi, jag hittade precis en gammal vän på resdagboken. Min mamma hade pratat med hans mamma som tipsat om den. När jag var yngre så bodde jag och mamma i Säter. Och vi hade då Alice i en by strax utanför som heter Uggelbo. Det var enbart två hästar totalt i stallet och den ena var min. Den andra hästen ägdes av min klasskompis Daniels pappa. Vi kom bra överens(jag och daniel) och började umgås lite smått vilket var superroligt. Jag tillbringade mestadels av min tid i stallet så det var mycket roligt att få en vän på gården. Vi hittade på mycket tok och saknar det i dag. När jag hittade hans egna sida så insåg jag att vi fortfarande har mycket gemensamt. Det enda är att jag har inte testat ens hälften av grejerna som han har gjort...men jag vill och kommer alltid att vilja tills den dagen jag tar tag i saken:-)

När vi slutade nian så flyttade jag och mamma till Hedemora för att  jag skulle gå  gymnasiet där vilket resulterade i att jag tappade kontakt med alla gamla kompisar. Och vissa kan jag ärligt säga att jag saknar men jag hade ingen lätt tid i skolan därför så är dom ganska få till antalet. De få är de som stod emot allt skitsnack som cirkulerade om mig och inte var sanna för fem öre. Tänk vad människor kan skada varandra enbart med dumma ord. Jag hatar det. 
Behandla andra som du själv vill bli behandlad brukar det heta men det är tyvärr inte så ofta som det är verklighet. Nu låter jag kanske bitter men jag har lärt mig mycket av mina skolår och är tacksam för att det finns goda människor mitt i allt det onda. Jag är ingen ängel, det är inte det jag försöker påskina men jag är en människa som upplevt mycket ont och som gjort mig till den jag är i dag...men helst önskar jag att dessa saker aldrig hänt.
Nu accepterar jag dem och försöker att glömma, leva vidare med mitt liv på ett värdigt sätt. Vissa bitar inom mig kommer alltid att vara trasiga men det är något man lär sig att leva med.

Nu har jag i allfall hittat en som var en riktig vän, känns bra och hoppas att vi kan hitta tillbaka och ha lite kontakt åtminstone, hoppas hoppas hoppas!!!
*Håller tummarna*
Men tack Daniel för att du alltid varit så snäll mot mig, du är guld värd!!

Skulle vilja leka Gud igen och göra världen till en lite bättre plats...men hur?? Ska fundera på den...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0