Återblick.

Nu kommer en liten återblick sedan i lördags.
Då åkte jag, Grynet, mamma och Zigge ner till Stockholm för att hälsa på Björn och Elin.
Björn fyllde alldeles nyligen år och de har flyttat från Uppsala till Stockholm så jag var riktigt sugen på att kolla in lägenheten. Efter lite strul med vägbeskrivningen på datorn så kom vi slutligen rätt. Slapp till och med att fickparkera...men det var nog mer tur än skicklighet;-). Så svårt att fickparkera med en bil som är dubbelt så stor som ens egen. Men jag tackar för turen som var på min sida..

Lägenheten var så snygg och jag skulle gladeligen kunna tänka mig att byta med dem. Högt i tak, stuckaturer, vitt och fräscht, schysst kök...jag kan hålla på i evigheter!! En fantastisk innergård där det fanns mysiga möbler och var grönt överallt. Kan jag få lite sponsring till en sådan lägenhet?? Inte...synd...

Tog en underbar promenad mot Långholmen och kollade på alla båtar som togs upp inför vintern.
Underbart höstväder med solsken och duggregn om vartannat.
Grynet älskade att trippa på kajen och få uppmärksamhet från alla människor som var ute på höstpromenad.



Kyrkans namn kan jag int komma på men det var ett stenkast i från lägenheten.
Vacker!

En söt sak som hände var att det låg en tappad napp på kajkanten och lilla sötisen plockade upp den och bar den resten av promenaden. Så sockersött och jag var skapligt irriterade som glömde kameran....tänk att ha få fångat det så ni kunde få se...men jag ska komma ihåg den bilden inombords för resten av mitt liv;-)

Fikade massor och bara uppdaterade oss om det senaste som hänt i våra liv. Alltid lika roligt!! Björn har börjat nytt jobb i Uppsala och det går bra, han trivs då han får leka i ett labb som han vill göra.
Vid fem tiden gick vi till en restaurang som heter Sjöhästen och ligger på Långholmsgatan. Grynet somnade genast då jag stoppade in henne i bilen. Hon behövde nog det efter alla intryck under dagen.



Entrén till restaurang Sjöhästen.

Restaurangen var mysig med mycket mörka röda färger och mörkt trä.
Musiken var soft...lite i stil med Monica Zetterlund. Lovely!!
Inriktningen på menyn var svensk husmanskost och då de är kända för sina köttbullar med potatispure, rårörda lingon och pressgurka. Allt på menyn var hemlagat och var lockande men jag vet nu att jag gjorde rätt val. De var underbara!! Kocken visste hur man lagar goa köttbullar=)
Snodde med mig en till Grynet och jag tror att hon var av samma åsikt då den slank ner mycket snabbt i henne gap!!



På väg hem från Sjöhästen...promenad längs med Låmgholmsgatan.

Efter middagen så knatade vi till lägenheten igen och åt lite prinsess stubbe.
Jag som inte ens gillar marsipan men den var mycket god. Dagsfärsk.

Klockan tickade på och vi hade några timmar hem till Dalarna så vi började dra oss hemåt. Jag var hemma vid elva tiden i Leksand och resan gick mycket bra.

Tack allihopa för en fantastiskt skön dag med familjen. Ni är underbara!!
Hoppas inte att det dröjer lika lång tid innan jag ser dem nästa gång bara;-).

SKöt om Er!
Kramar om


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0