En underbar söndag!!!

Söndag hela dagen lång.
Nu sitter jag i soffan och försöker övertala mig själv att ta mig in i duschen.
Men än så länge har hjärnan inte övertygat kroppen
om den sköna känslan som kommer att infinna sig efteråt.
Dagen har nämligen varit lång och underbar!

Vaknade lite för trött i ögat men fick ett lugnt uppvaknande så kände mig hyfsat fräsch ändå när vi intog frukost och planerade dagen. Och den slutade som så att vi åkte till Ullvi och tog skotern för att möta upp John, Jenny, Lappen, Henrik och Melwin. Sedan styrdes snoken mot Skinnaråsens skotercafé.

En härlig tur trots att det regnade hela vägen upp
men det gjorde inget jag hade fullt sjå att hålla fast mig
och stötta med benen för att inte få så hårda smällar när vi slog igenom.
När vi var framme i Skinnaråsen mötte Nettan, Max och Hampus upp oss
och ägaren kom med menyn. Det blev en underbart god potatissoppa
med korv och varmt bröd till huvudrätt
och sedan en mumsig blåbärspaj till dessert.
Allt smakade gudomligt!!!!
Så himla roligt att tyskarna(de som har caféet och som jag känner lite sedan tidigare)
har startat upp detta
och vi kommer garanterat och göra ett nytt besök där denna vintern.
Ruskigt bra initiativ av dem!!

På hemvägen så gade vi justerat fjädringen så resan blev lite lättare och tur var väl det för orken började tryta...men så skönt att vara ute!!! Älskar frisk luft, fart och vänner!!
Hemma i Ullvi så var det bums in i bilen för att åka till Noret och möta Tobias som har kommit hem efter en vecka i Gävle. Härligt att ha en liten tok i hemmet igen men just nu efter lite mat så ligger han utslagen på golvet. Tror det kan betyda borta bra men hemma bäst...

Promenad med mannen och klockan blev alldeles för mycket så jag fick kasta mig i bilen och åka till Åkerö för årets första Friskis pass. Vi funktionärer fick en lite smygpremiär på det nya passet Flex som kommer att gå på torsdagar klockan åtta.
Jag som kom in i sista stund hade inte med mig något och körde passet i mitt underställ och i strumplästen. Så med det säger jag att det fungerade utmärkt. Passet utgåt mycket från dynamik, rörelse och sträckning av kroppen. Underbart skönt för en stel tant som mig och jag kommer vara en given besökare på torsdagspasset, just för att utöka min rörlighet.
Och i dag var passet perfekt.
Efter de smällar jag fick på skotern så knakade det gott i ryggen under vissa övningar och nu har ja ginga känningar av sneda kotor längre. Ett riktigt gott betyg!

Jag tycker helt klart att ni ska komma och testa,
ge det några gånger för att få ut så mycket som möjligt...
vi ses där!!
Citat från Friskis & Svettis Leksands hemsidan: "Träna och utmana din funktionella rörlighet, den naturliga flexibilitet din kropp behöver. Du mjukar upp och sträcker ut dina muskler en i taget, eller i totala övningar för hela kroppen. Träningen är fokuserad med dynamiska, tydliga och energifyllda övningar.
Passet vänder sig till dig som är igång och tränar
och vill komplettera med träning för din rörlighet."


Mat intagen.
Omelett med stor grönsallad till...mums!!!
Precis det jag ville ha och då är mat sååååå gott!

Och nu har ni min dag i komprimerad form.
En härlig söndag som har tillbringats på bästa sätt.
Önskar verkligen och hoppas på att ni haft det lika gott som jag!!
Nu ska jag övertala mig sjäkv via Kicki på chatten att gå in i duschen...so long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0