Våldtäkt eller inte??

Jag kikade precis in hos kära Nina och fann ett inlägg som jag tyckte var intressant.
För i Sverige har vi ju genomfört en lagändring angående vad som kan kallas "våldtäkt" och inte.
Tack och lov så ändrade man på de lösa lagar man hade tidigare och numera så döms förövarna åtminstone liiiite hårdare. Dock så sitter mycket av tänkte kvar sedan tidigare. Och jag tyckte att den artikeln som Expressen påbörjat var mycket bra illustrerat.
För min egen del så känner jag så väl igen mig i hur Sanna tänker.
Man skäms och tycker precis som hon uttrycker det att det är pinsamt.
Varför i hela friden är det pinsamt kan man ju fråga sig
men jag vet inte riktigt.
Man tror liksom att man får skylla sig själv.
Det tog många år innan jag insåg vad jag själv varit utsatt för
men nu vet jag att det var fel och jag gjorde inget galet.
Vad tycker Ni?
Anser Ni att Sanna utsatts för en våldtäkt
eller får hon skylla sig själv som intagit alkohol och somnat/däckat??
----->LÄNK till Expressen.
----->LÄNK till Nina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0