Bara ett ägg...

Visst blev det pannkakor trots att jag enbart hade ett ägg hemma.
I min vanliga pannkakssmet så använder jag alltid tre stycken
men det gick ju inte nu så jag organiserade om lite i receptet.

Recept:
3 dl Vetemjöl
2 tsk socker alt. 1/2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
6 dl mjölk
2-3 msk smält smör

Blanda alla torra ingredienser och tillsätt därefter mjölk under omrörning
för att undvika klumpar i smeten.
Sist tillsätts smält smör
och sedan är det bara att steka pannkakor för fulla muggar!!!!

Om de blev goda?
Klart att de blev.
Helt underbara och lite luftigare som american pancakes...
intogs med lite hallonsylt!!!
Mumma!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0