Memories...

När jag jobbade i dag så drömde jag tillbaka.
Drömde om tiden i Göteborg
när vi bodde tillfälligt tillsammans med Rickard.
I hans vardagsrum bakom soffan
fixade vi en dubbelsäng
och jag kan inte minnas hur länge vi bodde där
men jag minns att det blev tjatigt i längden.
Inte för att vi bodde med Rickard
för det har jag/vi gjort så många gånger innan
utan mer för att vi som par flyttat
och inte hittat något eget där vi fick vara vi.
Vara ensamma...

Men det var inte det jag skulle skriva.
Vi bodde som sagt hos Rickard vilket jag gilla
då det finns likheter mellan mig och Rickard...
som till exempel att vi är enormt sällskapssjuka.
Sociala och vill jämt göra något.
Inte bara ligga på soffan och dega
utan göra av med några bokstäver från våran härliga bokstavskombination...

Kommer i håg när vi hade matlagningskvällar
tillsammans i det lilla köket.
Fick alltid börja med att röja undan diskberget
som av någon anledning aldrig tycktes försvinna.
Men envis som man är så efter mycket tjat
så lyckades jag halvera det åtminstone...och det var guld värt!!!
Mysiga middagar, filmkvällar men mest av allt våra utekvällar.
Vin på någon mysig krog och träffa folk.
Nattamat någon gång mellan 04-06 på Järntorget efter en lång natt.
Att aldrig hinna med sista bussen/spårvagnen
och måsta ta en taxi över bron.

Eller när man varit på Avenyn och dansat hela natten.
Haft en sådan där prefekt danskväll som man bara kan ha.
Klackarna i taket och snyggaste stassen tillsammans med en god drink.

Kanske en kväll man varit i vasa och druckit billigt.
Suttit i en fåtölj på uteserveringen och snackat skit under bar himmel.
Fått ragg av udda killar
men bara skrattat åt det och vinglat hemåt på klackarna mitt i natten.
Förmodligen sovit i Kingriver hos underbara Linda.
Tagit en svarttaxi dit som gladeligen kört oss till grillen först
innan vi hamnat på rätt adress.
För utan mat i magen blir vi ju aldrig stora och starka...hehe...

Åhhhhh...saknar...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0