En härlig kväll fylld av vacker musik.





När jag sitter och lyssnar på dessa vackra låtar så fylls jag av en nöjdhet.
Nöjd över mitt liv och de människor som jag delar det tillsammans med.
Varför sträva efter mer när man kan vara nöjd över det man har?
Visst vill man förmodligen alltid ha mer
men man får inte glömma att ta vara på det som är.
Som finns.
Här och nu.





Jag är en tänkare.
Och jag var en gång i tiden en grubblare
men jag har människor i mitt liv att tacka för att det inte är så längre.
Det tjänar inget till att vela och grubbla över allt som händer och sker.
 Acceptera och gå vidare.
Mycket sitter i självkänslan hos människor och min var tidigare urusel
men nuförtiden så skiter jag i det mesta.
Jag kör mitt race numera och
 inser att jag mår så mycket bättre av det.
Jag lever.



Jag har saker som jag drömmer om.
Och som jag ska se till att de slår in, tills dess ska jag leva.
Leva mitt liv på det bästa sättet jag kan.
Jag ska ta hand om mig själv och min omgivning men mest mig själv.
För under så många år har jag levt för andra att det numera är min tid att stå lite i centrum...centrum i mitt eget liv. Känns lite konstigt när jag säger de orden rakt ut i luften. Fast bra. Jag tar ett beslut i kväll som inte kommer att få bort mitt förflutna men jag kommer att ha lättare att leva med det. Och jag kommer aldrig att acceptera vad som gjorts mot mig- för jag gjorde inget fel- men jag kan leva på ett sätt som är bra. Jag förtjänar det. Det är min tur nu.
Jag återtar härmed kontrollen över mitt liv helt och hållet.
Och ni idioter som gjort mig illa under alla dessa år...ni kan dra så j*vla långt åt h*lvete ni bara kan. Ni är inte värda ett jota i min ögon och jag skulle aldrog komma på tanken att göra er så illa...även om ni förtjänar det men jag är inte en lika hemsk själlös människa som ni är. Hoppas ni får vad ni förtjänar...

Nu har ni inte längre kontrollen över mitt liv.
Det har jag- så låt mig nu vara i fred- en gång för alla!!



Mitt liv är mitt<3
Och jag älskar mig själv!



God natt och sov gott med söta drömmar<3


Kommentarer
Postat av: Anonym

människor som är elak kan man klara sig utan, jag förstår inte varför man ska vara elak mot sina medmänniskor! brukar följa din blogg! du skriver intressant/bra saker,

2009-10-06 @ 12:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0