Goda tapas på Bruntegården...

Kvällen har varit super.
Blev inte Falun som sällskapet planerat
utan lite otippat hamnade vi i Rättvik.
På Bruntegården.
Är två killar som tagit över det och kör med tapas.
Mums!!
Kan inte annat än vara nöjd med det.
Vi tog in sex rätter totalt som vi delade på.
Blev grillad halloumi med soltorkad tomat,
tortilla med rucolla och ädelost, kycklingbitar med kronätskocka,
 tigerräkor tillsammans med spansk peppar,
 torrkokt potatis med mojo samt kallskuret.
Och sååå gott det var=)
När jag har pengar så kommer jag garanterat att återvända.
Himla mysig miljö och personalen var riktigt serviceminded.

Till dessert blev det varm chokladbakelse
som var skapligt mastig
men för en chokladsucker som mig så satt det fint.

Efter besöket så åkte vi hem och kollade på några fler avsnitt
av Generation Kill med Alexander Skarsgård i huvudrollen.
Riktigt nice och en sådan lugn kväll som jag verkligen
 tror att vi båda behövde.
Slut av arbete och mycket tankar
gör att man måste våga ta det soft på helgerna
även om det var sjukt lockande att gå ut.
Men med tjugofem kronor på fickan så kommer man inte så långt;-)





Här är en ganska sliten Ulrika som nu ska krypa till kojs.
På bilderna myser jag i min nya morgonrock från Hennes.

Och glöm nu inte att ställa tillbaka klockan en timme.
Man tar bort trädgårdsmöblerna = man ställer tillbaka klockan en timme.

Sov så gott.
Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0