Lyssna till din magkänsla.

"Lyssna till din magkänsla fick jag tips om nu.
Och att det som är rätt för mig behöver inte vara rätt för alla".

Så kloka ord och självklart kommer de från en mycket klok människa.
Nämligen underbara Nilla
som jag arbetade tillsammans med på Systemet i Kristianstad.
Saknar henne så mycket.
Det var ett arbete som jag alltid kände glädje att åka till.
 Då är det på riktigt.
Så ska man känna inför sitt arbete.
Dags att flytta nedåt Skåneland igen kanske??

Dagen har bjudit på massa känslor inombords vilket har gjort mig otroligt trött och nedstämd men vi har fixat litegrann i af.  Målat klart köksbordet. Två stolar är grundade och målade med ett lager. I morgon blir det lager två och sedan är det bara två ynka stolar kvar. Och i gott om tid innan Lasse och vår planerade middag här hemma. Sjukt duktig mellan varven men mycket har nog varit att jag pysslat för att inte tänka för mycket. Väldigt bra men samtidigt så känner jag inte när det blir för mycket...och vad gör jag den dagen jag inte har mer saker att måla?
Lite oroväckande faktiskt.

Min stackars vän är sjuker och det blir ingen träff i morgon.
Hoppas hon frisknar till snarast dock!!!

Känns som att det kommer att bli en helg i ensamhet
men jag hoppas jag ska överleva.
 Får väl försöka att promenera
och plugga matte hela tiden så att jag slipper allt tänkande.

I morgon ska jag faktiskt börja med en ny sak.
Förutom havregrynsgröten så ska jag börja dricka ett te som kommer i från naturkost. Det är renande och tar hand om rengöringen inombords. Kan behövas...har nog alldeles för mycket skit som inte kommer ut...
Med motion, bra kost, renande te och massa vatten så ska jag nog få ut det mesta.
Men jag tänkte skriva mer om det speciella te´t i morgon och vart jag införskaffat det!!

Nu ska jag sörpla i mig mitt vanliga passionsfruktste
och sedan krypa till kojs med en bok.

Sov gott!!
Kramar




Foto: Stenshuvfud 16/8-06


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett bra motto att leva efter. Magkänslan är oftast det rätta. Kram syrran

2009-11-20 @ 22:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0