Internaitonella kvinnodagen.

I dag är det alltså kvinnornas dag.
Finns det någon dag för männen eller är alla andra dagar männens?
Jag förstår inte riktigt varför vi fått en egen dag.
Kanske missade jag den lektionen i skolan.

Sitter här och funderar över byn jag bor i.
Varför kan inte tjejer stötta varandra i stället för att snacka skit.
Hjälp varandra och finns där.
Om en vän har det tufft hjälp vännen, stötta...
tänk den dagen du själv mår dåligt vilket stöd du får tillbaka.
Om en vän får det där drömjobbet...
krama om henne och gratulera i stället för att sura över att det inte blev ditt.
Om en vän träffar mannen i hennes liv och lyckan kommer....
även här...gläds med henne istället för att låta avundsjukan ta över.

Jag kan ge mängder med förslag
men vad jag vill komma till är att finns där
och behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Det är inte första gången jag nämner det i min blogg
men jag tycker det är viktigt.
Låt inte din egen bitterhet ta över så att du står där utan vänner i slutändan.
Och ingen vill väl vara ensam?

Många tror att de jag umgås med missunnar andra människor glädje
men snarare sitter vi och gläds åt andras lycka
och ser framemot och hoppas på att den en dag
kommer infinna sig hos oss också
men tills den dagen kommer så är vi glada för andras skull.
Så sluta se ner på oss och rannsaka era egna liv.
Avundsjuka förstör och förgör.
Gör er av med den om den intagit ditt liv
så kommer ni se att allt blir så mycket lättare.

Har lite andra funderingar också.
Men de kan vi ta senare.
Tänk på vad jag skrivit.
Hur lever du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0