Tredje hjulet?

Jag sitter här i mitt kök.
Känner mig ensam trots två personer i mitt vardagsrum.
Jag är tredje hjulet.

I dag har vi varit på bio i Falun.
Såg Bolt-superhunden.
Jag gillade den, så här härligt söndagsmysig film.

Vi har käkat pizza och tagit en lång promenad nere på isen.
Och det har varit trevligt som tusan
men kanske lite för mycket för mig.
Jag kanske inte är redo för heldagar ännu.

Emma skickade ett gulligt mess
att hon ville vara hos mig så hon kunde krama mig...
och det är precis vad jag skulle behöva nu.
En jättebamsing till kram skulle sitta fint.
Nu ska jag väl sälla mig till skaran igen
och sitta bredvid som en tyst mus...
för jag kan inget säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0