Delar av drömmar...

I natt har jag drömt massor av drömmar och
dessvärre har mestadels av dem varit mardrömmar.
Jag avskyr mardrömmar men hej, vem gör inte det?

I allfall har jag under många år försummat mina syskonbarn
och då framförallt den äldsta tjejen.
Hon vet i dag varför.
Men jag har fortfarande dåligt samvete
 även om jag då gjorde det för att jag ansåg att det var rätt.
Säg mig vem skulle inte vilja skydda sina nära och kära från ren och skär ondska?

I dagens läge tycker jag forfarande att jag gjorde rätt.
Men samtidigt hade det kanske blivit bättre om jag polisanmälde alla hoten?
Hade de verkligen gjort henne illa och gjort allvar av hoten?
Eller har de gjort de fast att jag inte vet något?

Vår relation hade varit superstark om inte jag dragit mig undan för att skydda henne.
Det tror jag verkligen.
Hon har alltid varit en ögonsten för mig(även hennes lillasyster)
och då det bara skiljer fem år mellan oss så är jag ganska säker
på att vi skulle umgåtts mer och pratat mer.
Kanske hade jag kunnat hjälpt henne mer under skolåren när det var tufft?
Kanske hade hon kunnat vända sig till mig som jag innerst inne önskade?

Jag kommer aldrig få svar på om jag gjort rätt eller fel.
Jag kommer bara kunna grubbla på vad jag kunnat göra annorlunda.
Jobbigt.
Men jag får leva på hoppet och min önskan för 2009
är att vi ska kunna bygga en stark relation till varandra för jag älskar henne!
En fantastiskt vacker människa som jag är stolt över att jag är släkt med!!!

Alla dessa tankar gör även att jag varit rädd för hennes nya lilla liv.
Hennes underbara lilla dotter.
Men jag börjar göra framsteg och vågar mer för var gång vi träffas.
Min rädsla för att göra fel hindrar mig så enormt mycket i livet
och jag hoppas att det nya året kommer bidra till att det ska släppa.
Att jag inte ska behöva vara rädd mer.

Kommentarer
Postat av: sofie

du har alltid vart en förebild för mej.. och ja tror faktist att du gjort rätt i det du gjorde..klart att vi vart besvinka när du flyttade så långt bort. men nu förstår jag till 100% varför. jag är iaf hur glad som hellst attt du bor så pass nära nu så vi kan träffas ofta.. för d är ju så sjukt kul att vara med dej:D och mitt nyårs löfte är absolut att umgås mer med värlens bästa moster.. (fasst du har alltid kännts mer som en syster:D) och du.. ja förstår att d känns lite obehagligt å läskit med min snorunge,, men ja tycker du sköter dej exemplariskt med henne:D hon gillar dej värkligen d syns:D

du är BÄST.<3

2008-12-23 @ 15:12:16
URL: http://sofief.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0