fastedag ett.

Min första "faste" dag är till ända och jag har BIG cravings på allt.
Jag älskar verkligen mat i alla dess former
och skulle lungt kunna äta mig till en stadig Ulrika.
Men jag vill ju ha hälsan i behåll samtidigt som jag får njuta av mat
så jag ska nu lära mig det i lagom mängd.
Allt kan ätas men inte jämt och ständigt.

I morgon är faste dag nummer två
då jag enbart kommer att leva på näringsdryck
för att tömma mina glykogendepåer
och få fart på förbränningen.
Kroppen känns ruskigt bra då mycket vätska försvinner ur kroppen
men huvudet skriker efter allt som tänkas kan.
Och det vet vi ju att hjärnan lätt får ett beroende
och det har jag lyckats utveckla på de senaste veckorna.
Har inte dirket levt det hälsosamma livet
och har hoppat över både en och två måltider.
Smart tjej- NOT!!

Men jag ska inte tragla vad jag gjort fel...för vi blickar nu framåt och jag tar tag i min oorganiserade matsjäl och nu ska det bli framförhållning och planering vilket är exakt vad som behövs. I början blir det en plättlätt match då jag ska dricka matersättning två gånger om dagen och sedan äta ett mål lagad mat.
Det ska jag väl åtminstone fixa tycker jag...
Planen ät att ha den berörda måltiden klar i huvudet minst
ett dygn innan den ska förtäras.

Ja...men innan jag får äta igen är det lite mindre än två dygn
och jag ska överleva morgondagen först och främst!!
På måndag väger jag mig igen men denna gången
har jag mina privata vägningar för mig själv
och BIA mätningarna redovisar jag här...

Morötter och dippa, kycklingsallad, chevre med fikonmarmelad,
halloumi, grillat kött med sallad, mina egna köttbullar och rårivna morötter-
ALLT får det att vattnas i min mun...
Nu dreglar jag snart...

Natti natti...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0