Mitt år 2011.

Jag har ju bloggat lite dåligt under 2011
vilket jag sörjer lite såhär i efterhand,
detta är ju trots allt lite som min dagbok
och det är roligt att dela med sig till de som är intresserade
men i första hand skriver jag ju för min egen del, det är ju så roligt.
Men trots många uteblivna inlägg
så kan jag inte göra mer än att säga åt mig själv att skärpa mig
och sikta på att ha en roligare årsresumé nästa år.
Nu bjuder jag på det jag kan från år 2011.

Januari

En månad som bjöd på långa vinterpromenader
med mina sköna små tokar.
Arbetssökande och rastlös,
tillbringade lite tid i stallet för att få lugn och ro i min själ,
saknade mina vänner som jag gled i från lite grann,
funderade på mina matvanor
och hur jag skulle komma till rätt med dem...
Många tankar som cirkulerar och känner mig lite ensam
men det är sådant som jag tror alla upplever mellan varven.







Februari

Tog ett beslut under denna andra månad på året
att börja mer flitigt med träningen
och i detta fallet ville jag ha något enkelt så jag lade upp ett träningsschema.
Och jag kom i gång bra trots isiga vägar och kyla,
riktigt skönt!!
Målet var att genomföra lopp inom en snar framtid.
Min älskade Lisa kom upp och hälsade på under sin praktik,
helt underbart och vi hade blandannat en dag uppe på Åsledstoppen
med korvgrillning och massor av snö.
Jag var chaufför åt grabbarna som skulle till Orsa
för att åka på längden och då passade jag och min älskade Michaela på att åka utför.
Riktigt skoj och vi hälsade snällt på Berra i backen.
Tog bilen ner till Trollhättan för att supporta underbara Camilla och Herman
som drabbades av vattenläcka i källaren, vi röjde och stod i,
ett skönt avbrott för min del att komma i väg
men det kunde såklart ha varit under bättre omständigheter.
Och sedan hände det som inte fick hända.
En älskad familjemedlem lämnade oss efter en tids sjukdom
och vi saknar honom massor.
Ett stort tomrum efter den bestämde mannen i vårat hushåll...
älskade Lexus<3





Mars

LCHF.
Japp jag gjorde ett tappert försök att ändra på min kost med det fick sådär.
Klarade några dagar men yrsel och illamående
gjorde att jag kastade in handduken
och återgick till mina osunda vanor...haha...
Tobias blev far till två små troll i Gävle,
Friskis&Svettis Leksand firade ett år som egen förening,
tränade på med löpningen, saknade Skåneland lite extra mycket
och åkte massor av skidor med Michaela.
Kollade på Melodifestivalen
och så var jag ju till Älvdalen en sväng för att hälsa på
samt stötta min man som skidade
de 9 milen i fäders spår i självaste Vasaloppet.





April

Hade en anställningsintervju som föll sig väl ut.
Jag visade vem jag var och det lönade sig verkligen.
Träffade mina goa friskis kollegor på Leksandshallen
och vi hade en mysig kväll med spinning och relax.
Mina knän började krångla från löpningen
och jag fick dra ner på alla hopp och löpaktiviteter.
Jag åkte till Stockholm på VIP dagarna,
en underbar tripp som bjöd på massor av underbar träning.
Tror vi hamnade på tio pass under två dagar,
bland annat Dans fuego, army camp och JYMPA.

Åkte till Falun på premiären av Clash of nations.
Mycket trevligt och vi hade en myckte trevlig dag tillsammans.

Och det värsta av allt inträffade i April månad.
Jag blev tvungen att ta farväl av min älskade Alabama Barc.
Det smärtar fortfarande i mitt hjärta att veta att hon inte finns på jorden längre
men jag vet att hon har det bra i nangiala...
min älskade vän, jag saknar dig så<3





Maj

Började på Systembolaget i Leksand.
Jag hade äran att bli utskälld i butiken
för att jag var för trevlig, årets bästa tror jag faktiskt...
Jag var hundvakt i Alvik åt tre små svartingar med plirande ögon.
Efterlyste ett nagellack med nummer 161 i från Depend,
dessvärre ingen större lycka.
Då mina knän inte ville vara med på mer löpning
så tog jag tag i cyklingen inför sommarens Cykelvasa.
Äppelträden stod i blom och det var underbart
att se allt det gröna frodas i mängder. Det ger en sådan kick och hopp om livet,
jag vet inte varför med det inspirerar  och ger energi. 
Långa promenader i underbart solsken gav mig hopp om livet!
Ett nytt liv kom till denna värld under maj månad
och det var lilla Miracle Maid.





Juni

Jag fyllde 25 år...eller okej då, jag fyllde 28 år.
Mysigt födelsedagsfirande på balkongen
med goa vänner och massor av onyttigheter.
Nationdaldagen tillbringades i Gropen med vänner och allsång.
Jobbade på två olika arbeten och det var full fart mest hela tiden.
Gömde mig på mitt smultronställe när tankarna behövde rensas ordentligt
och hundarna hade för mycket myror i benen.

Ett gäng snyggingar åkte till Falun på Tjejruset
och genomförde det med bravur!
Första loppet avklarat och det var en grym känsla att passera mållinjen
med vetskapen att jag klarat ett av årets delmål.
Michaela joinade mig med Converse på hårdrocksfesten Rockstad Falun
där vi lyssnade till Sabaton, Dökött, Pain m.fl.

Jag firade med goda vänner midsommar
medans min sambo låg hemma och var sjuk.
En helt galen kväll som inte många av oss minns
men jag är helt övertygad om att vi hade grymt skojj!!!!





Juli

Vi åkte till Norrland på semester och hade en underbar vecka på plats
där jag mår som allra bäst.
Helt underbart och äntligen träffade jag min älskade mormor.
Besökte Lycksele djurpark, promenerade, käkade viltchips
och besökte Skirträsket där vi har stugan.
Mindes tillbaka till barndomen och kände en liten saknad
men jag är glad att jag tog med Tobbe upp
så han fick ta del av en stor del i mitt liv.

Grynet fyllde hela tre år och börjar bli stora damen nu...
Melissa Horn besökte Dalhalla och jag var på plats.
En magisk kväll som jag lever på ännu.





Augusti

Jobbade min sista dag på Systemet och det var stor sorg inom mig.
Alla mina godingar till arbetskamrater
som alltid bjöd på en massa tokigheter.
Sådant gör det roligt att gå till jobbet.
Hade turen att söta Minna postade två nagellack till mig
som jag eftersökt tidigare under året,
det värmde och jag blev sprudlande glad över att hon tänkte på lilla mig.

Hade en dag som var helt tom i kalendern
vilket gjorde att jag och älskade grannen tog en spontan tripp till Stockholm
för att se säsongens sista Allsång på Skansen
samt andas lite "stassluft".
Började med ett nytt hudvårdsmärke i Falun
med hopp om att min hud skulle skärpa sig.
Tog tag med hårdhanskarna för vill man ha en förändring
så måste man ju börja någonstans...

Och så åkte vi såklart lite båt till Åland.
Årliga Leksandskryssningen som stod på agendan
men för cheerleadingens del var vi mest med för jobb och spa...
och som ni själva förstår så var det senare det som föll mig mest i smaken.




September

Under denna månaden startade jag en till blogg.
En där jag skriver om ett ämne som just då vilade tungt på mina axlar,
tyckte det var enormt tufft att delge dessa saker
men i dagsläget så är det lugnt
och då den numera inte är så flitigt uppdaterad
så kommer det säkert att bli ändring på det nu när jag har ny dator!!
Vad är då ämnet som jag hade så svårt för?
Jo, vikt. Och min viktminskning som jag beslutade mig
för att börja där i september månad och som jag har kämpat.
Det går framåt och jag är stolt
men läs mer om det här -----> KLICKA HÄR<-----
Började promenera hem i från jobbet på kvällarna,
arbetade i stallet och fick hjärnskakning som tack, hängde i Alvik,
blev fireröd i håret och drömde om rikedomar.





Oktober

Oktober var en hektisk månad jobbmässigt sett
och jag trivdes bra med mina underbara arbetskollegor.
Stannade kvar i butiken i Insjön vilket just för stunden
kändes som ett bra drag.
Mina två små troll kom hem efter en låååång semester
hos mamma och pappa, efterlängtade och skönt att de hittade hem igen.
Vi fick en ny familjemedlem som numera går under namnet Essie.
Kollade på Så mycket bättre
och besökte en och annan hockeymatch på Tegera arena.





November

Min dator havererade och inläggen lyste med sin frånvaro här på bloggen.
Hemskt att vara så totalt utesluten från omvärlden.
Och kameran sade också tack och hej,
så alla bilder jag bjuder på hädanefter kommer att vara mobilkameran
men den är inte fy skam den heller.
Hockeysäsongen var i full fart och det blev några matcher
under november månad.

Gick ut med mina underbara arbetskamrater på Big Street i Rättvik
för lite god mat och sedan en bowlingrunda.
Riktigt trevligt och jag gör gärna om det igen.
Många födelsedagar men främst är väl ändå att lilla Hampus blev 1(helt)år gammal
på samma dag som Linda blev 18år
och kunde ta sitt efterlängtade körkort.
Grynet och Essie ägnar sina dagar åt fönstertittning
och för att hålla mesta möjliga koll på granskapet på tar de varsitt fönster...
se nedan!





December

Sista månaden på 2011.
Bestod av jobb, huvudbry inför framtiden
då arbetet tog slut på grund av arbets/pengabrist(yeah right),
letat julklappar och födelsedagspresent till min sambo,
skrivit CV och promenerat i massor.
Bowlade med vännerna i Rättvik och käkade en god middag på Big Street
där det skrattades i massor
och jag är enormt tacksam för alla fina vänner jag har!!!!
Promenerade mycket och som Ni ser på bilderna nedan
så växlar vädret från den ena dagen till den andra.
Radikala skillnader och jag gilllade barmarken enormt mycket
men saknade snön...och den kom...

Nu ska jag kanske skrapa min triss som jag fick i julstrumpan detta år
och hoppas på att vinna en miljon eller två.
Här har Ni mitt år i korthet.
.har hänt en del men jag ser framemot ett ännu mer händelserikt år 2012-
nu när jag kommit tillbaka till livet.
Tack för året som gått och välkommen 2012!!!!














Kommentarer
Postat av: Mickan

Vilket år vi har haft men många härliga stunder men också en hel del jobbiga. Hoppas vårt 2012 blir ett händelserikt bra år med en massa nya äventyr! <3

2012-01-02 @ 12:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0