fri i dag...

Ledig i dag men bara för att jag inte är på jobbet
betyder det att jag har det lugnt och skönt.
Snarare är det full fart mest hela tiden.
Just nu äter jag lite och bloggar samtidigt.
Är på språng till Allans för att byta batteri i min stegräknare...
Har en tanke att det ska få följa  med mig varje dag nu
och se hur mycket jag rör på mig.
Är ju inte många stunder man står still på jobbet
så kan tänka mig att det blir några steg på en dag.

I går gick jag ju även hem från Insjön,
en sträcka på närmare en mil
och gud så skönt det var i kroppen efteråt.
Just under själva promenaden njöt jag av att röra på mig
men lite minus att regnet öste ner.

Ska snart åka till Falun en sväng och sedan hem för att laga mat osv.
Men vad jag ska äta har jag ingen aning om.
Helst skulle jag vilja träna i kväll också
men det kanske får bli en lång promenad i stället.

Vi måste ju koka allt vatten i Leksand då de hittat bakterier
som är farliga och på fredag får vi se om det är drickbart återigen.
Lite smådrygt men det funkar
och det enda som inte blir gjort just nu är disken.
Har ett smärre berg som jag tänkte ta tag i under eftermiddagen.
Tjihooo!!

Dagens I-lands problem är i af...vad ska vi äta i kväll?
Har total idétorka.
Har Ni några förslag på god och nyttig mat?





Kommentarer
Postat av: Nina

Du är så duktig!!!

Tycker det är lite otäckt att de även hittat sjukt vatten hos er...tredje orten nu på kort tid...hm hoppas att folk inte har blivit sjuka hos er iaf...

/ Kram

2011-09-15 @ 14:27:42
URL: http://ninaludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0