löparknä i ryggen?

Fredag hela dagen lång och jag är lite vissen.
Inte i humöret direkt utan snarare i kroppen.

Har ju konstaterats att jag har löparknän
och att det är styrketräning som gäller.
Inget konstigt med det, lite tråkigt såklart
men träna är ju något jag bara mår bra av
så det är ingen fara.

Däremot så har jag fått en djävulsk smärta i ryggen.
Alldeles bredvid skulderbladet
så känns det som att någon skär med en kniv fram och tillbaka
och det strålar ut i andra delar av ryggen.
Gör fruktansvärt ont
och smärtan påminner faktiskt en hel del
om den jag har i knäna.
Pratat med läkare i dag
som rekommenderar sjukgymnastik i första hand
så på måndag ska jag försöka ordna en tid
få se vad de kan komma med.

Som det är nu går det ju inte att leva
då jag knappt kan göra något med vänster sidan av överkroppen
utan att fälla en tår eller två.

Men jag skriver inte för att gnälla av mig
utan för att jag undrar om det är någon som haft liknande smärtor
eller har några tips och råd för att lindra detta nu under helgen?
Hoppas, hoppas!!
Jag kan väl inte annat säga än att jag längtar till måndag!!!

Kommentarer
Postat av: mia

I know the feeling.. Skittråkigt när man inte kan göra något alls, och att de gör så ont att de känns som en kniv som går igenom, vet precis vad du pratar om, så var glad så länge du kan gå upp ur sängen och klä på dig iaf.. ingen vidare tröst dock.. :) Om de är en inflammation du har så rekommenderar jag voltaren, finns receptfritt på apoteket på 25 mg, och de kan du kombinera med en alvedon eller ipren, panodil.. Men se upp för att inte äta för mycket tabletter bara, inte bra för kroppen de heller.. Skulle du få så skulle du få några tabletter av mig som jag fått som är snäppet värre än receptbelagda voltaren 50 mg. Men törs inte ge de till någon som inte fått den utskriven på recept tyvärr.. Hoppas att de löser sig iaf! Kramar Maria

2011-05-20 @ 20:04:31
URL: http://miaslastnight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0