för trevlig?

Kan man vara för trevlig om man verkligen menar det?
Jag möter hellre en glad och trevlig person
än en som är butter och tystlåten när jag är inne på en butik.
Fick lite kritik i dag för att jag lät för glad i kassan.
Kan man låta för glad?
Och hur låter man då?

"Jag skulle inte skryta om att jag är bäst
genom att prata med människorna som är in.
Och mitt sätt att prata var fel.
Hur jag uttalade saker och hur mitt röstläge är...
i stort sett allt var fel på hur jag var som person"
När han framförde detta så blev jag både irriterad och full i skratt.
Väldigt många av dem som var in tidigare på dagen
tyckte att det var super att det kommit en ny person 
som var pigg och alert till butiken.

Men vad ska man svara den personen som hade kritiken då?
Jag svarade att jag lyssnade på hans kritik
men att vi är alla olika och tycker olika saker,
beter oss på olika sätt och man kan inte tycka om alla.
Dock sa jag att jag skulle tänka på saken
nästa gång han klev in i butiken.

Var det otrevligt av mig?

Ni som känner mig och läser detta...är jag otrevlig?



Kommentarer
Postat av: syrran

Du är absolut inte otrevlig men det finns alltid någon som har som sport att trycka ned människor. Sitter man i en kassa SKA man vara glad, trevlig och sevicetänkande tycker jag! Man får tänka att de flesta tycker att man är trevlig och låt inte den enda personen trycka ner dig....Då går ju han/hon med vinst...eller hut. Var den du är det vinner man på i längden....Kram

2011-05-02 @ 20:19:14
Postat av: Michaela

hahaha skrattretande!!



Vi glömmer dessa bittra människor och gå vidare..

2011-05-02 @ 21:17:52
Postat av: Nina

du är absolut inte otrevlig...å problemet ligger nog hos den som klagade...personen är nog en väldigt bitter människa...

Nä fortsätt å va du...det är du bäst på...å jag gillar dig precis som du är...även om jag aldrig har träffat dig IR...men ditt väsen finns i din blogg =)

// kramar

2011-05-02 @ 22:09:45
URL: http://ninaludde.blogg.se/
Postat av: bodil

Tillåt mig att få skratta,men tyvärr så gillar inte alla att man är trevlig o på alerten.Synd om såna personer.

2011-05-02 @ 22:23:00
Postat av: sofie

åh vilken mupp.. du får skratta åt att d finns så bittra människor som inte klarar av glada människor!



stå på dej. du är klockren:)



KRAM

2011-05-04 @ 09:19:56
URL: http://sofief.bloggspace.se
Postat av: Kicki

Jag kan inte annat än instämma med ovanstående. Uppenbarligen hade personen i fråga vaknat på helt fel sida. Du e perfekt som du är du, sluta aldrig med det <3

2011-05-04 @ 12:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0