dagen som kommer...

Solens strålar kikar fram med jämna mellanrum
och vi laddar för morgonpromenaden.
Två trötta hundar som inte visat en tendens
till att vilja kila ut ännu men jag tänker faktiskt tvinga dem
så fort jag postat detta inlägget.

När jag är ledig så blir det mysiga morgnar för oss tre
som är här hemma och det gillas.
Min käre sambo drar ju till arbetet lite tidigare
så vi sköter oss på egen hand och i vårat eget tempo.
Vi tar allt som det kommer helt enkelt.
Nu på morgonen har jag dock
fyllt i tråkiga papper dessvärre
men det är skönt att ha gjort dem
så att jag bara kan knata upp till Arbetsförmedlingen
lite senare och få en signatur.

Planen i dag är att ta mig ut till Alvik
med hjälp av snälla Malin
då jag får låna hennes bil under några timmar
när hon är på jobbet
och där ute ska jag för första gången få träffa lilla Margoth.
Ska bli så roligt att se den "lilla"
som jag anar har växt en hel del
och blivit en lite större busunge.
Hemma på gården för att hålla ställningarna
är såklart även prinsessan Petra
och hennes sköna son Pricken.

Vad dagen bjuder på sen är väl inte så spännande...
lite tvättvikning, ytterliggare promenader
och lite arkivering på kontoret.
Får kanske bli en godispåse
att ta med dit så att jag inte somnar mitt bland alla papper...

Hoppas Ni alla får en fin dag!!
Puss o kram


Lillebror och Petra.



Grynet, Lillebror och Tobbe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0