Vasaloppet 2011.

I går morse klockan åtta var teven såklart på här hemma i rutan.
Då gick startskottet för Vasaloppet 2011
och till start kom ett gäng leksingar.

Tobbe Olsson, 15298.
Anders Eliasson, 15338.
Anders Näs, 15685.
John Ivarsson, 15300.
Thobias Berggren, 2373.

Och alla fick en fin dag i spåret med målet i Mora.
Nio långa mil lyckades de klara av
och trötta trillade de in, en efter en i mål.
Det var ömma muskler och trötta huvuden som satte sig i bilen
för att äntligen få komma hem,
hem till egna sängen,
kärleken och en lång skön dusch.

Min kärlek somnade omgående när han lade ner huvudet på kudden i går kväll och jag är såååå stolt över honom och även de andra killarna som tog sig igenom loppet. Någon nämde lite snabbt i går att -aldrig mer!! Men jag är övertygad om att nästa år kommer de att hålla mig sällskap de nio milen mellan sälen och mora när jag gör min debut i Vasaloppet. Träningen är ju redan igång men innan det är dags för mig att sikta näsan mot detta målet så har jag lite andra mål som ska klaras av under sommaren. Vad det är kommer jag delge er i sinom tid.
Men det har med hälsa att göra och jag ska bara ta mig över en tröskel innan det publiceras här.





I Evertsberg fanns jag på plats för att serva killarna.
Min snubbe ville ha torra kläder, lite att äta och dricka,
vilket han såklart fick.
Anders och Anders fick hejjarop
så att de skulle klara  den sista biten!!!





Dessa sötisar bodde i Evertsberg.



Brobild i farten...




Målet i Mora.
Anders Eliasson har precis passerat mållinjen
men jag var för långsam med kameran.





Älskling, sliten och trött, 9 mil senare
men som så många andra en kämpe och han klarade det!!!
I fäders spår- för framtids segrar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0