LCHF och jag.

Jag tog ett beslut att ändra på mina matvanor och det ordentligt.
Det fungerade bra om man bortser från
konstant huvudvärk, illamående och totalt orkeslös.
Och då kan jag säga att min förändring enbart
varade i ynka två och en halv dag!!

Vad gjorde jag då?
Jo jag tog ett beslut att gå över på LCHF.
Low Carb High Fat.
Läste på ordentligt och planerade maten vilket jag aldrig gör annars.
Kändes ruskigt bra.

Men allteftersom kroppen glykogendepåer började tömmas försvann även jag.
Orkade inte ens le åt min unerbara sambo
och då är det illa för han förtjänar ett leende så snäll, knasig
och omtänksam som han är!!
Så ska det inte vara.

Tog därför kontakt med min gamle personlige tränare Rolf
och rådfrågade honom.
Hans råd löd som så att det var väldigt vanligt att man mådde så här och att det inte var en metod han rekommenderade.  Det innehåller alldeles för lite kolhydrater i denna dieten för att kroppen ska fungera ordentligt och det är ju a och o. Vi måste först ha en kropp som orkar ta hand om sig själv och sedan kan vi motioner bort energin som blir över! Jag litar på Rolf som funnits vid min sida i många år nu så mitt beslut har under dagen växta fram allteftersom huvudvärken blivit värre och nu ska jag äta köttfärs, massor av grönsaker och ett pitabröd. Och det ska jag njuta av!!

Tanken var att jag skulle dela med mig av hela resan
och allt här på bloggen men har lagt ner det.
Från och med nu så kommer kolhydrater att finnas med i mitt liv.

Men tanken om att ändra på min livsstil har inte försvunnit bara för att detta inte passade mig. Jag kommer att minska portionerna, sockret, mjölprodukterna(blir så svälld i magen, som en ballong) och framförallt träna desto mera och det vet jag kommer ge resultat!!

Så jag tänkte presentera mitt matschema varja dag framöver,
hur det fungerar, recept,
motion,  viktnedgång/uppgång
och allt annat som kan innefattas i hälsa och livsstilskategorin!!

Hoppas att Ni som jag kanske vill hänga med på denna resan
och dela med av Era tips och idéer!!
Ju fler vi är desto roligare!!

Men nu ska jag hacka gurka
så att jag får lite härlig energi i kroppen
och vi kan mota bort huvudvärken!!

För nu blir det fredagsmyyyyyyys!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0