Hjärnans kloka del ska vinna...

Godmorgon måndag, en dag med nya möjligheter och upplevelser!!!
Vaknade klockan åtta mer död än levande.
Kroppen har träningsvärken from hell
men det är skönt och känna att man lever.
Musklerna är till för att användas
och nu gäller det bara att jag tränar så pass klokt
att jag inte drar på mig sjukdom som jag gjorde innan juluppehållet.

Så nu ska jag använda huvudet klokt och känna efter under dagen
om jag ska träna till kvällen eller inte.
I början är det inte frågan om att träna så mycket som möjligt
när man ska komma i gång
utan att man håller i det och gör träningen till en del av vardagen
samt låter kroppen få återhämta sig.
Så rekommendationen är att träna varannan dag.

Som person älskar jag att träna och röra på min kropp
men så kommer jag i perioder då orken och inspirationen tryter
och då blir det bara blaha blaha.
Men när jag väl tränar så gör jag det gladeligen i olika former, olika muskelgrupper var dag men i början fungerar det inte så för man måste komma låta kroppen hänga med och inte köra exempelvis jympa fyra dagar i rad utan kanske varva jympa, gym, vattenjympa och långpromenad eller yoga. Då får kroppen olika former av träning och en chans att vila och återhämta sig trots att man rör på sig dagligen.

Men min utmaning är att hjärnan vill mer än jag ska till en början. För hjärnan är inställd på att jag är i form och träningsvan men nu gäller det att begränsa sig. Jag har mängder av kunskap och kan alltid råda andra men för egen del så är jag inte alltid lika klok och eftertänksam.
Så jag har en plan för hur jag ska röra på mig denna veckan
och jag kommer skriva ut mitt träningsschema här under dagen.
Känner mig pepp och har hittat min inspiration- det är en underbar känsla!!!!

Så veckans utmaning för mig är....
jag ska lyssna på min kloka sida och följa mitt schema!!



En frisk promenad i femton minusgrader runt Limsjön.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0