Vinterpromenad.

I fredags så tog jag med mig lille Tobias och planerade att knata runt Limjön
men efter torsdagens snöfall så insåg jag efter att ha pulsat över åkrarna
att det var bara att ge upp.
Snö över knäna gjorde att jag insåg mig besegrad
samtidigt som min hund kollade på mig
som om jag inte var riktigt klok.
För över knäna på mig betyder att min hund är dränkt i snö
och får hoppa i mina fotsteg.
Så när vi äntligen kom upp i Tibble
vek jag av till höger
och planerade en ny promenadsträcka.

Den nya sträckan blev byvägen bort till Ullvi skola
för att sedan komma hem till sambons föräldrar.
Han inte gå långt förräns det kommer en liten kille springade mot oss.
Det var såklart Wiktor som hade fått syn på oss
och det var väldigt roligt att han ville gå med oss bort till Ullvi
trots att det är en bra bit för små ben.

Men det gick mycket bra
och det var först när vi skulle svänga upp vid skolan
som första "klagomålet" över trötthet kom.
Riktigt bra av lillkillen!!!

Och en skön promenad var det efter en turbulent förmiddag.
Rensade tankarna och fick massor av frisk luft som gjorde humöret på topp!!
Lovely!!

Så mitt tips för att må gott:
Ut och promenera, finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder!!




Här har jag ventilerat tankarna och lagt dem bakom mig...en happy Ulrika!!



Vacker miljö...



Tobias och Wiktor i full fart med att leka i snön...



Snygg, ja.
Otrimmad, verkligen.
Men allt klär ju en skönhet....



Wiktor med myror i benen...





Älskar landsbygden i Dalarna.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0