gullviva, mandelblom, kattfot och blåviol...

I tisdags hade jag en ledig dag.
Otroligt skönt sådär mitt i veckan och efter helgen cykling.
På måndagskvällen
var jag ute på en långpromenad med söta grannen
och vi börjar spåna på vad man ska hitta på en ledig dag.
Förslagen kommer och gick,
en del mer realistiska och en del i våra drömmar.
Men det som kändes närmst och billigast
var att bege oss lite spontant till huvudstaden.
Vi bestämde inget mer än att vi skulle kliva upp tidigt på morgonen och åka.
Sagt och gjort.
08:30 vaar vi redo att fara och det blev mycket riktigt Stockholm.
En liten halvseg bilresa ner
(inte pga sällskapet men båda var lite trötta)
men väl på plats på en BILLIG parkering i Solna
så käkade vi Michaelas goda kycklingsallad till lunch
och tog oss därefter in till stan.
Strosade runt i diverse butiker och njöt av att se människor
av alla dess slag, känna storstadpulsen
och se alla vackra kläder, skor och väskor.
Tog en sväng in på underbar Cow parfymerier
och jag njöt av atmosfären därinne.
Det andas klass och lyx bland sminket och parfymerna.
Gillar´t!
Och självklart var vi in på underbara Monki.
Och jag vart kär=)
Så kär att vi fick åka till söder en snabbsväng.
Där vi även åt en middag bestående av en riktigt god Ceasarsallad
som dessvärre saknade bacon
men den trevliga personalen gjorde att det var okej ändå;-)
Bästa sällskapet en dag som denna <3
Med mat i magen så började det närma sig Skansen
men först en vända in på Face.
Också en favoritbutik som jag besöker alldeles för sällan.
Trevlig personal med ett öga för kunden och bra produkter...
då lockas jag direkt;-)!!
Blev lite inhandling av produkter som behövdes
och sedan började promenaden längs med kajen.
Solen strålade och brände på mina ben(hade svarta jeans...mmmm)
men det var underbart.
Vattnet låg alldeles stilla och glittrade...
En underbar sensommardag som kommer värma mig i vinterkylan.
Mycket människor i rörelse och även om fötterna ömmade
så tog vi oss in på Skansen och fick en bra plats direkt.
Sikten var väldigt bra och där stod vi
och väntade på att klockan skulle närma sig 20:00.
Innan allt startade, klockan var kanske kvart över sju?
Programledaren aka svärmorsdrömmen i egen hög person.
Och där, högt upp i det blå,
i den rosa ballongen vill jag också åka någon gång=)
Sveriges Radios Symfoni Orkester
under ledning av Anders Berglund.
Andra gäster under kvällen var Loa Falkman,
Peter Jöback, Björn Skifs, Nanne Grönwall....m.fl.
Och här vandrade vi på väg från Skansen i mörkret...
längs med vattnet som fortfarande låg lugnt och stilla.
Vi visste att det dröjde flera timmar innan vi fick krypa ner i sängen hemma
men gjorde det inget, för dagen hade varit så härlig och fantastisk,
så det var helt enkelt värt det!!

Kommentarer
Postat av: Michaela

Bästa dagen <3 =)

2011-08-21 @ 21:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0