Clash of Nations, Lugnet, Falun.

Nu när solen skiner mest hela dagarna(inte i dag dock)
så känns det fel att berätta och visa bilder från saker
jag hitta på nu under vårvintern.
Men samtidigt så är sannolikheten att det ska snöa igen
så minimal så att det gör inget för nu är det väl ändå helt klart vår?!

För några veckor sedan(2 April)
fanns det fortfarande en gnutta snö kvar
och det mesta låg i Lugnets hopbackar.
Det var nämligen så att under flera veckors tid
hade ett gäng härliga människor
samlat snön och packat den på landningsplatsen
nedanför hopbackarna då tidernas första
Clash of Nations gick av stapeln.



På förmiddagen var det snowboard och skidkillarna
som gjorde upp om titeln mästare
och vinnare blev såklart
ingen mindre än den sjukt duktige Jon Olsson.
Längesedan jag såg honom i action,
senast var i Åre för x-antal år sedan.
Lika impad då som nu!!

Men på bilden ovan
har jag försökt att fånga de duktiga skoterkillarna
med min mobilkamera då hjärnan lämnade kameran hemma.
Detta var inför kvalet
och den som var mest i min smak var Sveriges Daniel Bodin
som om jag inte har helt fel även blev dagens vinnare.



Skoterkillarna gillade när publiken var högljudda
så Lugnet skrek och applådera så mycket det bara gick!!



Ja och volter gör väl alla när de är ute på skotern, eller?





Gott sällskap av Jenny, Anders och lilleman
som jag just nu inte kan komma på namnet på...
hjärnsläpp deluxe, check!



John och Tobbe.



Och självklart "lill"Tobbe...sedan hade vi även med oss Grynet
(som vid detta "foto"tillfälle var på
promenad i skogen och letade kottar)
samt Lappen, Nettan och barnen.

En fantastiskt härlig dag som spenderades ute i friska luften.
Solens strålar saknades
men med rätt kläder så var det inga problem att njuta till fullo.

Vi kommer garanterat att återkomma nästa år
och jag rekommenderar Er att ta Er dit!!!!

--->HEMSIDA<---

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0