Påskafton.

Påsken har nu rusat förbi oss och jag har insett att det enda den betyder för mig är lite extra lediga dagar. För egen del så jobbade jag skärtorsdagen, långfredagen och även påskafton men det gjorde inget för det innebär bara mer pengar i plånboken samt att det händer något för att det är mycket folk i rörelse.

Påskafton slutade jag redan klockan halv tre
vilket resulterade i balkonghäng hemma med Tobbe och Martin
innan vi begav oss till gårdscafeet och käkade tre rätters.

Till förrätt blev det en hederlig bruschetta,
varmrätt pasta med karl johan svamp
och sedan en chokladkaka som delades på två
då vi var två gottegrisar kvällen till ära.
Dryck till blev årets första rosé!!

Efter middagen åkte vi hem till Martin och spelade lite Buzz.
Killarna triggade varandra enormt mycket men i slutändan
så vann vi alla en varsin omgång
och jag är glad att jag hängde med
så pass mycket som jag gjorde.
Roligt var det i af och kvällen bjöd på mycket skratt.

Jag saknade Martins Johanna
som befinner sig i New York(lyckos henne)
men jag hoppas att hon hittar upp hit snart
så vi kan ta en vinkväll
och njuta av god mat och vackert väder!!

Efter allt spelande så tog vi cyklarna ut till Lycka
och hälsade på familjen Olsson/Andersson
och spelade poker.
Gick sådär för min del
men det var rusktigt trevligt i af!!

En kall cykeltur hem och sedan somnade jag omgående
under mitt varma täcke, nöjd efter en rolig dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0