doften av hästbajs är njutning på hög nivå...

Nu så...nu är det en ny dag och jag är nu på väg till stallet.
Har hästarna i dag, hela långa dagen
och nu ska jag njuta av doften från hästar,
hö. gräs och hästbajs.
Alldeles underbart om du ser det ur min synvinkel!!
Den dofterna i en salig blandning inbjuder till lugn och ro i själen
vilket är precis vad jag behöver just nu.

När vi är klara och har matat lunch
så är det jakt på krukor som gäller,
har två fina blommor att plantera om
och sedan städning av hela lägenheten.
Pust, stånk och stön vad tråkigt,
allra helst när solen strålar där ute
men men det måste göras
och eftersom det vankas arbete i helgen
så får man bita ihop.
Det kommer ju nämligen gäster i morgon
och jag vill inte att vi ska visa vilken farm vi har här hemma.
Det räcker med två hundar och en katt plus oss tvåbenta.
Kanske man ska passa på att tvätta också?

Ja det är väl lika bra det antar jag...

Men nu blir det njutning i några timmar,
hoppas Ni också får en fin start på denna onsdagen!
Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0