Wonder powder

Nu får ni en kass bild tagen med webcamen
men jag måste bara tipsa om Make Up Stores mineralpuder.
Det heter Wonder Powder.
Det är helt magiskt och fyller verkligen sin funktion.
Döljer allt som behöver döljas
och tar samtidigt fram en magisk lyster i huden.
Personligen tycker jag att borste ger snyggaste basen
men vill man ha än mer täckande
så är det bara att använda en svamp.
Har man mycket som ska täckas kanske man vill ha lite concealer först
men på bilden ovan är det enbart wonder powder.
För applicering slår jag ner lite lite puder i locket och snurrar sedan runt borsten i locket för att sedan med lätta rörelser arbeta med borsten i ansiktet. Börjar på kinderna och arbetar med cirklande rörelser runt hela ansiktet tills jag får den täckning och yta jag önskar.
Tycker man att det bli för glansigt
så kan man ta en puderpuff med vanligt matt,
ofärgat puder och matta ner huden lite grann.
För självklart tycker jag att man ska använda mineralpuder
som är betydligt mer vårdande för huden.
Jag som är så ljus har ändock fått lite färg i år
och använder på sommaren Sahara
men på vintern måste jag nog gå snäppet ljusare till Sinai.
Rekommenderas varmt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0