time to do some work...

Nu har jag kommit hem efter en arbetsdag.
Gick mycket bra och körde fröken på snabbjobb.
Pigg och framåt och i morgon ska jag massera henne
för att hålla efter ryggen så gott jag kan.
Hon är lite känslig i ryggen
efter att ha växt så otroligt mycket det senaste året.
När körningen var avklarad gjorde jag slag i saken
och sadlade Lurven för en tur till skogs.
Jag red!!
Tjihooo vad skoj det var men ack så svårt när man är van vid en takt och travhästar har en annorlunda trav mot ridhästar vilket gör att det tog lite trav innan jag fann "vår" takt. Men det var skönt att sitta på ryggen och se lite andra vägar än de vanliga som man kör på. Vi var ute en timme och när jag kom tillbaka till stallet så kändes det faktiskt i kroppen att jag ridit. Benen var lite skakiga när jag landade på marken men det är ju inte så konstigt med tanke på det uppehållet jag har haft.
Nu hoppas jag på att finna någon som behöver lite hjälp med sin häst/ar.
Hade varit så roligt och jag håller mina tummar.
Men nu ska jag baka en kaka, laga mat
och börja packa in i garderoben.
Efter det blir det att cykla till Ullvi och måla utemöblerna.
Kommer bli tokbra när det är klart så jag är glad
att jag efter många veckors försening kommer till skott.
Framsteg kallas det.
Talk to you later...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0