this is your moment, no hesitations

Efter lite te och macka ska jag nu bege mig till biblioteket.
Har en massa todo´s samtidigt som jag inte mår hundra bra i dag.
Vill helst bara gräva ner mig men ska försöka härda ut i några timmar till.
Har några sådana där saker som jag måste göra.
Det är liksom ingen återvändo utan det ska fixas.
Inte i morgon utan det måste ske i dag.
Så därför ska jag nu kasta mig in i bilen
och bege mig.
Arbetet har i af gått mycket bra i dag.
Begav mig till Borlänge klockan åtta i morse med femåringen bak i vagnen.
Han fick sin spruta med vaccin när vi var framme i Borlänge och efter det lastade vi in plutten. Och som han har växt. Blivit en riktigt stor kille och riktigt snygg. Om man bortser från hovarna då...de såg förfärliga ut efter tre månade på bete och inget verkande. Men det har vi åtgärdat nu, så får de bara växa till sig lite så ska det nog bli ordning på torpet.
Tömkörde honom när jag kom hem
och gick slalom i skogen.
Väldigt imponerad att han var så lugn
och han har än så länge inte gjort skäl för sitt namn- Golden Bite.
Försökte inte bitas en endaste gång i dag(?) nästan så att man saknar det lite...
Men vi hörs lite senare.
Nu ska jag försöka komma på vad vi ska ha till middag
när mannen kommer i från arbetet i dag.
Totalt tomt på maträtter i huvudet...
men jag ska ju till biblioteket
så då kanske jag finner någe recept att bruka mig av...
Ha de gott så länge!
Krams
Tror lillskrotgrodan får vara hemma och mys med sin råtta,
så trött att hon snarkar högt och ljudligt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0