Moderaterna...

Har ni röstat i dag?
Det har jag gjort.

Har gjort otaliga tester och kollat på debatter den senaste tiden
för att sätta mig in i politiken
och vilka jag önskar ska styra Sverige
de närmsta fyra åren.
Har haft en aning om hur jag vill rösta
men det var frågor som först behövde besvaras.

Och jag har fått svar så jag känner mig nöjd.

I alla testerna föll mina svar til Moderaternas fördel
och kan väl inte annat säga än att jag så även röstat till Riksdagen.
Tyckte att de föll mig närmst i mina frågor och röstade ganska lika i landstingsvalet...eller på samma block om man säger så. Till kommunfullmäktige så röstade jag faktiskt blankt efter att inte ha funnit något slutgiltigt beslut.Tyckte inte att det var något som direkt slog huvudet på spiken när jag gick i genom Leksands politiker.

Är nöjd med mina val
även om jag önskade att jag funnit ett kommunfullmäktigeparti också
men man kan inte få allt och förhoppningen är att min blanka röst får dem att inse
att de har fler viktiga frågor att ta tag i.

Nu väntar jag med spänning på det preliminära resultatet.
Kommer dock inte att göra det via tv apparaten
utan det kommer min man att berätta för mig.
För efter denna tuffa dagen så måste jag försöka sova några timmar
så att jag orkar med arbetet till morgonen.

Hoppas nu bara att inte SD kommer in.
Vill inte mötas av beskedet
att de har blivit vågmästare för de vore katastrofalt.

Nej ut med packet(SD) och låt de blåa ha majoriteten!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0