alltiensaligblandning

Burr.
Vad himmelens kallt det var ute i morse
när jag for till arbetet.
Vill helst av allt vända och krypa ner under täcket igen.
Värmen lockade desto mer än vad kylan utanför dörren gjorde men ingen återvändo och efter lite övertalning så hängde Grynet med. Kört snabbjobb med syskonen i dag och även hunnit gå en vända med ett åringen. Tredje gången han spändes för vagnen i dag och han är lika cool som de tidigare gångerna. Reagerar knappt. Tidigare har Lelle varit med men i dag gjorde vi en rövare och testade på egen hand.
Och det gick finfint.
Lite tråkigt bara att han är så larvig vid vattenpölarna. Han bryr sig inte om hundar, barn, traktorer, bilar, you name it men när det kommer till vattenpölar, små som stora så blir han helt knasig!!! Vill inte gå i dem och ska försöka sicksacka sig förbi dem vilket inte är helt lätt när man har en vagn efter sig. Men trägen vinner och sista pölen på dagens sträcka knatade han igenom. Inte utan problem men han gick i af där vi ville.
Nu har jag ätit lite lunch i form av två kokta ägg och en macka.
Kanske inte det bästa men i af något i  magen.
Laddar för en tur runt Limsjön.
Känner att blodcirkulationen behöver få sig en skjuts och att min kropp vill röra på sig. Huvudet försöker lägga in små protester men det ska inte vinna i dag. 6km ska jag och gumman lugnt klara av och efter det blir det en dusch(varm) och pannkakor.
Kvällen ska tillbringas i ensamhet då mannen har sjukvårdsuppdatering inom räddningstjänsten så antar att han blir sen. Ska bli gott och mysa ner mig i soffan med en bra bok. Precis börjat på en ny och det ser lovande ut men än så länge har jag bara kommit 30 sidor så ser med spänning framemot fortsättningen. Dock är jag rädd för att trötta på den för detta är mer chik lit och jag är just nu inne i en period där jag vill lösa brott....
Återkommer med omdöme längre fram...
Ha de så gott så länge...
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0