Sällskap av söta Therese i dag...jag har tur jag;-)

Jobbet gick fint i dag.
Älgjakten har startat så jag skulle egentligen varit själv i stallet men söta Therese kom upp och hjälpte mig i dag. Enormt välbehövligt då jag har en lite tung dag i dag...
Vi körde en tur till skogs och det blev fröken och 5-åringen som var offren. Friskt i luften och massor av jägare var ute för att förhoppningsvis få en chans på en älg. Tack och lov så såg de i dag skillnad på hästar och älgar. Lite orolig är man trots allt efter alla skräckhistorier som man hör talas om.
Men det gick så bra så!!
När vi kom åter till stallet hade den lille smitit ut ur hagen och stod och gnabbades med Lurven. Såg ut som att det trivdes väldigt bra båda två...och inga problem med infångandet var det utan han kom så snällt knallandes så att jag kunde stoppa in honom i boxen medans vi tog hand om hans syskon.
Nu har jag stannat av på soffan.
Slut som artist men jag ska sova en liten stund nu
och sedan är det förhoppningsvis ett möte på gång.
Har bilder sedan helgen som ska läggas upp...
titta in lite senare så får ni se vad helgen bjöd på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0