Att tänka på...

Jag är bäst på att vara JAG.
Det bästa man kan göra är att sluta jämföra sig med andra.
Testa att säga tack nästa gång du får en komplimang i stället för att säga emot.
Ta åt dig!!! Förringa inte dig själv eller tryck ner den prestation du gjort!!!!
Upprepa för dig själv:
"Jag duger som jag är, även om jag inte är perfekt".

Jag tänker positiva tankar.
Byt ut alla negativa tankar och ersätt dem med mer positiva tankar.
Det som händer är att man till slut inser
att de negativa tankar inte var ett naturligt tillstånd.
Upprepa för dig själv:
"Jag släpper taget om negativa tankar
och byter ut dem mot andra mer positiva".

Jag kan sluta stressa.
Det blir allt vanligare att man förväntas att vara tillgänglig 24-7 genom mobil och mejl. Men alla vi människor behöver tid att bara vara. När du går i från arbetet lämna det då kvar där. Ta inte med dig en massa arbetsrelaterade tankar hem.
Upprepa för dig själv:
"Jag bokar in & njuter av 'bara vara'-tid i min almanacka".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0