Aaaaaajjjjjjjjj!!!!!!!!!!

Helskotta vad ont det gjorde att tömma porerna.
Himmel och pannkaka vilken smärta.
Hade verkligen förträngt detta men genomled det
för att jag vet att det är skönt efteråt.
Och det var det...och är.
Känner mig som en ny människa för att det känns så rent i ansiktet
men självklart fick jag lite reaktion också.
Konstigt vore annars.
Anna tog nämligen ett beslut när jag intagit position
och hon började med rengöring
att det skulle bli en kemisk peeling som start på behandligen.
Sagt och gjort så applicerade  hon den i ansiktet på mig
med en varning att det kunde sticka i huden.
Och som det stack men det var inte jobbigt,
förmodligen för att man i det undermedvetna om att den ger verkan.
Huden exfolieras.
Fick ligga några minuter innan hon tvättade väck den
och efter det så startade tömningen av porerna.
Och hon klämde och klämde...
Näsan var värst som vanligt,
det sitter som berget där så det var skönt att få väck det!

När jag bitit ihop en stund så fick jag det glädjande beskedet
att det var klart och dads för en mask.
Även den pirrade och stack i huden.
Men skönt pirr.

Behandlingen kändes men nu efteråt så är det alldeles lent och ny lyster.

Kommer nu att köra en kur med kemisk peeling om två veckor och sedan om ytterliggare två veckor. Allt för att på skynda processen att få rent huden och få den i balans. Otroligt motiverande och jag ser framemot att se "slutresultatet" dvs. efter att huden flagnat och alla orenheter har kommit upp til ytan och försvunnit. Som jag nämt tidigare så reagerar alltid huden när man börjar behandla den med nya produkter.
Är till och med lite extra förberedd på en "värre" reaktion då detta är ett medicinskt märke. Kan nog bli snäppet värre än med vanliga hudvårdsprodukter från salong.

Då jag inte är miljonär och fortfarande har kvar av mina gamla produkter så det fick bli en rengöring och dagkräm. Har använt de alldeles precis och det pirrade så där skönt även med mina hemma produkter.
Verkar lovande.
Nu gör det ju sitt till att porerna är nytömda
men förhoppningen är att det ska kännas detsamma om en vecka.

I morgon kommer jag skriva mer om produkterna jag valde att inhandla och som är rekommenderade för just min hud som den mår just nu. I framtiden kan det komma att ändras men som det är nu så passar detta bäst!
Kommer även komma en utvärdering av det produkterna jag hade innan och varför jag inte fortsätter med dem.

Nu ska jag ge upp för dagen!
Sov gott, kramar

Kommentarer
Postat av: lucke

Var med och tävla om ett tandblekningskit på min blogg om du känner för det :P

2010-10-26 @ 09:11:31
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0