Lämnade allt en liten stund...

Fått i mig lite kräm och smörgås med falukorv på.
Behövde lite energi till alla mina tankar som cirkulerar just nu.
Ett konstant virrvarr av funderingar om livet
och allt som händer och sker just nu.
Lite smått förvirrad men jag hoppas att alla frågetecken
kommer att rätas ut inom snar framtid.
Om en vecka så får jag i af svar på lite saker
och jag hoppas innerligt att det är positivt.
Skulle ge mig lite andrum att samla krafter inför nya prövningar i livet.
Och bara för att det är ett eventuellt positivt besked om en vecka
så är inte faran över men lite mindre för stunden.
Minsta "lilla" är ett steg i rätt riktning.
Behövde en liten paus tidigare under kvällen.
Lämnade allt vind för våg och placerade mig uppe på ett "berg"
för att tänka, andas frisk luft, känna solens sista strålar för dagen
och njuta av utsikten över vattnet.
Lyssnade lite på p3 där Miss Li var programledare
och spelade bland annat Massive attack som är ständigt återkommande i mitt liv.
Efter att ha lyssnat på denna låten grät jag lite
och sedan ryckte jag upp mig och for ner till lägenheten
och hämtade duk att måla på så nu har jag skissat upp lite
som ska färgläggas så småningom.
När jag införskaffat en liten pensel och lust.
Just i kväll ville jag bara skissa ur hjärtat.
Precis som jag bakar mängder när jag mår dåligt
så målar jag gärna när jag har mina sämre dagar.
Så i dag blev det inget bakat
men det jag gjort tidigare i veckan räcker gott och väl.
Vi har så vi kan bjuda på fika, både muffins och kakor.
I morgon blir det dock återigen lite måsten som ska fixas.
Inget jag gillar men det ska ordnas.
Nu ska jag färga mina fransar som jag planerat under minst en veckas tid.
Men bättre sent än aldrig och nu har jag ju pratat av mig lite grann.
När färgen är avtvättad blir det sängen.
Börjat med en ny bok nu så det kommer en recension under morgondagen.
Sov gott allihopa!!!
Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0